گوگل در حال تست ویژگی قرار دادن تاریخ در نتایج سرچ می‌باشد


گوگل در حال تست ویژگی قرار دادن تاریخ در نتایج سرچ می‌باشد

همه ما با موتور جستجوی گوگل آشنایی داریم. گوگل در مقایسه با دیگر جستجوگرها آنقدر معروف است که در زبان عامه انگلیسی نیز از همین کلمه استفاده می‌شود. به عنوان مثال هرکس می‌خواهد چیزی را سرچ کند اصطلاحا به او می‌گویند گوگلش کن!

موتور جستجوی گوگل همیشه یکی از بهترین‌ها بوده و این ویژگی را با بروز بودن بدست آورده است. حال در آخرین بروزآوری گوگل، این غول فناوری روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که می‌توان در آن نتایج سرچ خود را به زمان خاصی محدود کرد. این ویژگی تا به امروز تنها در اختیار کامپیوترها بوده و در گوشی موبایل قابل استفاده نبود.

تا امروز می‌توانستیم به عنوان مثال در کادر سرچ، تایپ کنیم وضعیت هوا در یک هفته گذشته یا ماه گذشته ولی با در دسترس قرار گرفتن این ویژگی جدید کاربر می‌تواند بازه زمانی مشخصی برای سرچ خود در کادر سرچ تایپ کنند و مرورگر نتایج مرتبط در همان بازه زمانی را نمایش دهد.

یکی از ویژگی‌های جالب این روش جدید تایپ عبارت [قبل از] و [بعد از] است که می‌تواند در نتایج سرچ کمک شایانی داشته باشد و نتایج نمایش داده شده ارتباط بیشتری با آنچه که کاربر می‌خواهد داشته باشد.

به عنوان مثال در نمونه انگلیسی سرچ به عمل آمده بطور آزمایشی عبارت avengers endgame before:2019 تایپ شد و تمام نتایج اولیه، مربوط به این تاریخ و قبل از آن بود.

گوگل در حال تست ویژگی قرار دادن تاریخ در نتایج سرچ می‌باشد

این ویژگی در بازه زمانی نیز بعد از تایپ عبارت avengers endgame after:2019-03-01 before:2019-03-05 به درستی عمل کرد.

گوگل در حال تست ویژگی قرار دادن تاریخ در نتایج سرچ می‌باشد

سرچ موضوعات مختلف حتی با وارد کردن سال آن، بسیار دقیقتر خواهد بود چه برسد به این ویژگی جدید.

در حال حاضر اگر این ویژگی برای شما کارساز نیست یا نتایج بدست آمده از سرچ عبارت مد نظرتان همان چیزی نیست که می‌خواهید، می‌توانید چیزی نزدیک به ویژگی گفته شده را با استفاده از ابزار جستوجو داشته باشید.

به این صورت که بعد تایپ عبارت مدنظر و جستجوی آن، به قسمت ابزار جستجو رفته و زمان مد نظر خود را انتخاب کنید.

این ویژگی در سرچ‌هایی به زبان انگلیسی در حال آزمایش می‌باشد. امیدواریم ویژگی‌های جدید از زبان شیرین فارسی نیز پشتیبانی به عمل آورد.

s​akhtafzarmag.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها