به گزارش پارس نیوز، آل پاچینو هنرپیشه محبوب آمریکایی را می توان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما دانست که اکنون در آستانه ۷۸ سالگی قرار است در قسمت سوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش بپردازد. او با این فیلم توانست به شهرت زیادی برسد. در این مطلب به مرور نقش های وی و ۴۰ نکته درباره زندگی خصوی این ستاره هالیوود خواهیم پرداخت.

زندگی شخصی آل پاچینو هنرپیشه

آلفردو جیمز پاچینو متولد ۲۵ آوریل ۱۹۴۰( ۷۹ سال )در نیویورک بازیگر و تهیه کننده امریکایی است. آل پاچینو در دهه ۱۹۷۰ خود را بعنوان یکی از برجسته ترین بازیگران اثبات کرد. وی در کودکی صدا و بازی شخصیت هایی که در فیلم ها می دید را تقلید می کرد. در سال ۱۹۶۶ در کلاس بازیگری لی استراسبرگ شرکت می کرد. مدتی در نقش های مکمل به بازی پرداخت و در این مدت موفق به دریافت دو جایزه تونی شد.

اولین بار در سال ۱۹۶۹ در فیلم Me, Natalie به ایفای نقش پرداخت. سرانجام در سال ۱۹۷۹ و با بازی در فیلم پدرخوانده زندگی اش برای همیشه تغییر کرد. بازی در این فیلم بود که آل پاچینو را برای اولین بار به یکی از نامزدهای مکمل جایزه اسکار تبدیل کرد. آل پاچینو تاکنون ۴بار موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شده است.

در ادامه به ۴۰ نکته خواندنی از وی می پردازیم.

۱٫ آل پاچینو مدت زیادی با فقر و افسردگی دست و پنجه نرم می کرد و گاهی حتی برای رسیدن به محل آزمون بازیگری، از نزدیکانش، پول بلیت اتوبوس را قرض می کرد.

۲٫ موهای مشکی و صدای خشنی دارد.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو هنرپیشه هالیوود در گذر زمان

۳٫ در کودکی مادر و پدرش از هم جدا شدند و آل پاچینو با مادرش( رز پاچینو ) زندگی می کرد. در ۲۲ سالگی مادرش را از دست داد.

۴٫ آل پاچینو در اواسط دهه ۱۹۸۰ روزانه چهار پاکت سیگار می کشید، بعد از آن به روزانه دو پاکت سیگار کاهش پیداکرد اما در سال ۱۹۹۴ برای حفاظت از صدایش این عادتش را ترک کرد. اکنون به ندرت از سیگار گیاهی استفاده می کند.

همه چیز درباره آل پاچینو هنرپیشه

۵٫ آل پاچینو کارهای متعدد و عجیب غریبی انجام داده است، مدتی در اتاق پست مجله “کامنتری” فعالیت داشت.

۶٫ در اوایل حرفه اش بعنوان استندآپ کمدین بازی می کرد. می گوید” به هرکی می گویم باور نمی کند”.

۷٫ “سونی “اسم مستعارش در دوران کودکی بود. در اوایل حرفه اش قصد داشت تا نامش را به” سونی اسکات” تغییر دهد تا با نام ” سونی ” اشتباه گرفته نشود.

۸٫ پدرش، سال پاچینو، بازیگر و مامور بیمه بود.

۹٫ آل پاچینو یکی از معدود بازیگران هالیوودی است که هرگز ازدواج نکرده است.

۱۰٫ مدتی به عنوان دربان در تالار” کارنگی “کار می کرد. می گوید: زمانی که دربان بودم و در حالیکه در آینه دیواری خودم را تحسین می کردم از کار اخراج شدم.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو هنرپیشه فیلم بوی خوش زن

۱۱٫ آل پاچینو از طرفداران پروپا قرص شکسپیر است و “هملت” یکی از نمایشنامه های موردعلاقه اش است.

۱۲٫ تهیه کننده فیلم پدرخوانده او را ” پاچینو ریز اندام” می نامید و دوست نداشت تا نقش کورلئونه را بازی کند چرا که آل پاچینو ۱۷۰ سانتی متر قد داشت.

۱۳٫ زمانی که در آزمون بازیگری فیلم” پدرخوانده” در استودیو حضور داشت چندین بار به وسیله مدیر آنجا رد شد اما فورد کاپولا برای داشتن او جنگید. فیلمبرداری خیلی زود انجام گرفت زیرا هردو می ترسیدند تا به وسیله مدیر استودیو اخراج شوند.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو در فیلم پدرخوانده

آشنایی با زندگی شخصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه

۱۴٫ درباره کار با مارلون براندو در فیلم پدرخوانده گفته است: او را بسیار دوست دارم. مرد حساسی است. سختی هایی که با آن ها روبرو بودم را می دید و به خاطر دارم که یکبار پشت سرم آمد، ماساژم داد و پرسید “حالت خوب است؟”

۱۵٫ آل پاچینو درباره سه گانه پدرخوانده گفته است” داستانی ترسناک، طولانی و خسته کننده ”

۱۶٫ برای بازی در سری سوم فیلم “پدر خوانده”، ۷ میلیون دلار درخواست کرد، این کار او منجر به عصبانیت فرانسیس فورد کاپولا شد به طوریکه وی تصمیم داشت تا داستان را دوباره بنویسد و از بعد از مرگ مایکل کورلئونه آن را آغاز کند. سرانجام آل پاچینو با دستمزد ۵ میلیون دلار این نقش را بازی کرد.

۱۷٫ آل پاچینو: من رقاص هستم اما نمی توانستم در سریال” Dancing with the Stars “بازی کنم زیرا خجالتی هستم.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو و دخترش جولی

۱۸٫ در سال ۱۹۸۹ از جین تارنت صاحب دختری به نام “جولی پاچینو “شد. دخترش تهیه کننده و نویسنده است.

۱۹٫ آل پاچینو: من آدم گوشه گیری هستم، همانطور که همواره بوده ام. مردم می خواهند تا همیشه مانند یک سوپراستار بازی کنم. نمی خواستم بازیگر شوم و از آن لذت نمی برم اما باید بازی کنم و کار دیگری برایم وجود ندارد.

۲۰٫ در اوایل حرفه اش با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کرد.

۲۱٫ آل پاچینو از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۷۲ با جیل کلایبورگ زندگی می کرد.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو و فرزندانش

۲۲٫ آل پاچینو: از خدا خواستم تا به من یک دوچرخه بدهد اما خدا کارها را اینطور انجام نمی دهد. بنابراین یک دوچرخه دزدیدم و از خدا طلب بخشش کردم.

۲۳٫ در سال ۲۰۰۱ از بورلی آنجلو صاحب دوقلو شد.

۲۴٫ آل پاچینو مدتی از بی خوابی مزمن رنج می برد.

نکته های خواندنی و جذاب درباره آل پاچینو هنرپیشه

۲۵٫ آل پاچینو درباره جانی دپ می گوید: که او یکی از بهترین بازیگران در بین هم نسلانش است. استعداد باورنکردنی دارد. می تواند خودش را به جای شخصیت داستان قرار دهد و براساس لازمه هر سکانس تغییر کند. این موهبتی بسیار نادر است.

۲۶٫ طرفدار پروپا قرص اپرا است.

۲۷٫ در فیلم “بعد از ظهر سگی” درسال ۱۹۷۵، آل پاچینو به همراه کریس ساراندون صحنه ای که پای تلفن بودند را بداهه گویی کردند.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو هنرپیشه آمریکایی و دخترش

۲۸٫ در سال ۱۹۷۳ و در زمان بازی در فیلم “سرپیکو” آنقدر غرق شخصیتش شده بود که در واقعیت راننده کامیونی را دستگیر و به جرم آلودگی تهدیدش کرد.

۲۹٫ آل پاچینو از سال ۲۰۰۹ با لوسیلا سولا رابطه عاشقانه ای دارد.

۳۰٫ در سال ۱۹۷۹ زمانی که فورد کاپولا از او خواست تا در فیلم” اینک آخرالزمان” بازی کند، آل پاچینو درخواست او را رد کرد و گفت” هرکاری که فورد کاپولا بخواهد برایش انجام می ده بجز اینکه با وی وارد جنگ شوم.”

۳۱٫ احترام زیادی برای رابرت دنیرو، جانی دپ و شان پن قائل است.

۳۲٫ آل پاچینو در سال ۱۹۶۱ به دلیل حمل سلاح مخفی دستگیر شد.

۳۳٫ یکی از یازده بازیگری است که در یک سال نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

۳۴٫ آل پاچینو بیست و یکسال بعد از اولین نامزدی اش در سال ۱۹۷۳ بعنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم” پدرخوانده”، برای بازی در فیلم” بوی خوش زن” در سال ۱۹۹۳ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی شد.

۳۵٫ “اینترتینمت ویکلی” آل پاچینو را چهل و یکمین بازیگر برتر تمامی ادوار نامید.

۳۶٫ برای بازی در فیلم پدرخوانده در سال ۱۹۷۹ بازیگران زیادی انتخاب شده بودند از جمله: جک نیکلسون، رابرت دنیرو، رابرت ردفورد، وارن بیتی، رایان اونیل، اما فرانسیس فورد کاپولا بازیگر ناشناخته ایتالیایی، آل پاچینو را انتخاب کرد.

۳۷٫ از سمت مادری اجداد کورلئونه دارد. در فیلم پدرخوانده نقش “مایکل کورلئونه” را بازی کرد.

۳۸٫ در اکتبر ۱۹۹۷ در مجله امپایر از بین صدبازیگر برتر تمامی دوران رتبه چهارم را به دست آورد.

۳۹٫ در سال ۱۹۹۰ بعد از چهارسال دوری از بازیگری فیلم” بدنام محلی”( The Local Stigmatic )را ساخت که تاکنون اکران نشده است.

۴۰٫ از آل پاچینو پرسیدند که می خواهد چگونه به خاطر آورده شود گفت:بهترین چیزی که شنیدم این است” نمی خواهم مرا فراموش کنی. می خواهم مرا به خاطر آوری”.

40 نکته خواندنی درباره زندگی خصوصی و کاری آل پاچینو هنرپیشه پدرخوانده +تصاویر

آل پاچینو هنرپیشه هالیوود