چای کوهی : گیاهی فوق العاده و پر از خواص و درمان تضمینی سرماخوردگی


قرن هاست که از چای کوهی به عنوان یک پانسمان کننده طبیعی و درمان تضمینی سرماخوردگی استفاده می شود. برگ های این گیاه به لخته شدن سریع و جذب خون کمک می کند. نوشته چای کوهی : گیاهی فوق العاده و پر از خواص و درمان تضمینی سرماخوردگی اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

چای کوهی : گیاهی فوق العاده و پر از خواص و درمان تضمینی سرماخوردگی

قرن هاست که از چای کوهی به عنوان یک پانسمان کننده طبیعی و درمان تضمینی سرماخوردگی استفاده می شود. برگ های این گیاه به لخته شدن سریع و جذب خون کمک می کند.

4+

ممکن است خیلی از خواننده‌های این متن گل پشمینه یا چای کوهی (و یا توکلیجه به زبان ترکی) را نشناسند. اما باید اعتراف کنم که تا به حال از کمتر گیاه دارویی مانند چای کوهی معجزه ندیده ام و حتما به شما پیشنهاد می‌کنم که از جوشانده این گیاه معجزه آسا مصرف کنید. سال‌ها بود که سرما خوردگی و آنفولانزاهای بدی را تجربه میکردم تا اینکه مادر بزرگم با زبان ترکی شیرینش توکلیجه و یا همان چای کوهی را به من پیشنهاد کرد. انقدر حالم بد بود که هر چیزی را برای رفع سرما خوردگی ام امتحان می‌کردم. این بار در نهایت تعجب و در اولین روز سرماخوردگی به طور معجزه آسایی احساس سبکی و رفع علائم را داشتم. بعد از آن هر سال در اواسط فروردین به کوه می‌روم و مقدار زیادی از این گیاه را جمع آوری می‌کنم. در شب‌های زمستان و مخصوصا اگر سرما خوردگی در میان افراد خانواده باشد حتما از این جوشانده طبیعی استفاده می‌کنیم.

خواص چای کوهی :

چای کوهی : گیاهی فوق العاده و پر از خواص و درمان تضمینی سرماخوردگی

چای کوهی یک آنتی باکتریال طبیعی

قرن هاست که از چای کوهی Sideritis به عنوان یک پانسمان کننده طبیعی استفاده می‌شود. برگ‌های این گیاه به لخته شدن سریع و جذب خون کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها این گیاه با نام علمی stachys byzantina یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده و ضد التهاب بسیار قوی است. تمام این ویژگی‌ها این گیاه را به یک آنتی بیوتیک بسیار قوی تبدیل می‌کند. در حقیقت گل پشمینه یا چای کوهی خواص درمانی بیشماری دارد.

از جمله می‌توان به خواص چای کوهی در درمان التهابات چشمی استفاده کرد. بدین صورت که از جوشانده و سپس سرد شده چند برگ چای کوهی برای شستشوی چشم استفاده شود. همچنین نوشیدن چای از گل‌های جوان و خشک شده این گیاه می‌تواند در درمان و بهبود گلودرد و درد دهان، تب، اسهال، ضعف کبد و قلب و خونریزی‌های داخلی کمک کند.

بیشتر بخوانید: چای برای گلودرد می‌خواهید؟ طرز تهیه چای شیرین بیان و گل ختمی

بیشتر بخوانید: خواص چای پونه کوهی در درمان سریع گلودرد ، آنفولانزا و عفونت سینوسی

برگ‌های این گیاه را کوبیده و پس از درآمدن آب از برگ‌ها این آب را روی نیش حشراتی مانند زنبور و دیگر حشرات گذاشته و مشاهده خواهید کرد که چه معجزه‌ای در درمان التهاب و تورم خواهد داشت. از خواص دمنوش چای کوهی برای ریکاوری زنان پس از زایمان می‌توان استفاده کرد ولی در زنان باردار ممکن است موجب سقط جنین شود.

از برگ‌های نرم و جاذب این گیاه حتی می‌توانید به عنوان دستمال کاغذی نیز استفاده کنید! همچنین گل‌های بنفش و تازه این گیاه طبیعی و عالی را در سالادتان ریخته و نوش جان کنید. برای درمان سرما خوردگی به اندازه نصف لیوان از گل‌های خشک شده را در نیم لیتر آب ریخته و بجوشانید. زمانی که آب قوری نصف شد می‌توانید از این دمنوش خوشمزه میل کنید.

بیشتر بخوانید: درمان آلرژی فصلی پاییز و راهکارهای رهایی از حساسیت

بیشتر بخوانید: شربت ضد سرفه طبیعی

بیشتر بخوانید: خواص گیاه آقطی سیاه و شربت آقطی در درمان سریع سرماخوردگی

۲ دیدگاه
2 دیدگاه
چای کوهی : گیاهی فوق العاده و پر از خواص و درمان تضمینی سرماخوردگی

سعید دهقان نصیری

13 دی 1394 at 13:15

1+

سلام روز بخیر سرکار خانم خانی
مطلب یک معجزه طبیعی،درمان سرماخوردگی با چای کوهی شما را خواندم بسیار خوب و مفید بود به نظرم رسید چند نکته را راجع به چای کوهی بیان کنم.فواید آن اینقدر بیشماره که در این مقال نمی گنجد برای تهیه جوشانده این گیاه باید حدود یک قاشق چایخوری برگ و گل خشک گیاه را در دو فنجان آب جوش ریخته و آنرا آنقدر بجوشانید تا یک فنجان باقی بماند سپس آنرا مصرف کنید ولی باید خاطر نشان کنم این گیاه از داروهایی است که باعث سقط جنین در زنان باردار میشودو برای تمام کسانی که داروهای آسم استفاده میکنند بسیار مضر میباشد.

چای کوهی : گیاهی فوق العاده و پر از خواص و درمان تضمینی سرماخوردگی

زهره خانی

22 دی 1394 at 11:50

1+

سلام و روز بخیر
ممنون از شما و نکات عالی تون

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین و بدترین غذا‌ها برای 7 بیماری رایج