مسئولان سراغی از کشتی گیران نمی‌گیرند


مسئولان سراغی از کشتی گیران نمی‌گیرند

مدیر تیم‌های ملی کشتی پایه: دو سالی است که در کشتی جوانان و نوجوانان در دنیا مقام نخست هستیم، اما مسئولان سراغی از کشتی گیران نگرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر تیم‌های ملی کشتی پایه گفت: دو سالی است که در کشتی جوانان و نوجوانان در دنیا در مقام نخست هستیم و کشتی گیران ما مسیر خوبی را طی کرده و توانسته اند در این چند سال قهرمان جهان شوند.
حسن بابک افزود: دو بار با نوجوانان و دو بار نیز با جوانان، قهرمان جهان شدیم، البته به جز این مقام‌ها عنوان‌های دومی و سومی را نیز از مسابقات مختلف کسب کردیم.
وی اظهار داشت: کشتی گیران ما با امکانات بسیار کمی توانسته اند تمرین کنند و قهرمان جهان شوند و ممکن است تا دو سال دیگر هم با همین امکانات اندک و همت کشتی گیران، تیم قهرمان شود، اما اگر بخواهیم این قهرمانی حفظ شود، باید برای آن هزینه کنیم. متاسفانه کل بودجه‌ای که فدراسیون برای تیم در نظر می‌گیرد، به اندازه یک تیم لیگ برتری هم نیست؛ در حالی که دوازده تیم داریم و اگر بخواهیم آن‌ها را قهرمان جهان کنیم، هزینه زیادی می‌خواهد که این هم امکان پذیر نیست.
بابک ادامه داد: پارسال یک اعزام داشتیم و تیم نوجوانان توانست قهرمان جهان شود و دو سال قبل هم همین طور بود؛ همه سرمایه‌های ما تیم‌های پایه است، اگر آن‌ها خوب باشند تیم‌های بزرگسالان ما هم خوب خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر کشتی گیران جوان و نوجوان را که در تیم ملی حضور دارند نتوانیم به تورنمت‌های مختلف خارجی ببریم، چگونه می‌توانند تجربه کسب کنند و به یک کشتی گیر پخته برای تیم‌های جوانان و بزرگسلان تبدیل شوند؛ توانستیم در این چند سال این کار را بکنیم و به حمدالله طوری توانستیم تیم‌های پایه را مدیریت کنیم که در این چند سال یا قهرمان و یا نائب قهرمان شدیم و اگر بخواهیم این قهرمانی را ادامه دهیم، کار سختی است و باید به آن توجه کنیم.
مدیر تیم‌های ملی پایه تصریح کرد: با توجه به وضع اقتصادی کشور، ورود کردن به مسائل مالی شاید چندان مناسب نباشد، اما امیدوارم مسئولان حداقل اگر توجه مالی نمی‌کنند لااقل توجه معنوی کنند؛ آن‌ها پارسال قهرمان جهان شدند، اما کسی حال آن‌ها را نپرسید و حتی یک نفر هم به سراغ آنان نیامد.
وی گفت: سال گذشته از دو سهمیه المپیک، دو تا طلا گرفتیم و نیاز است توجهی از نظر مالی به آن‌ها شود و اگر وضع مالی خراب است، اما مسئولان می‌توانند حال اعضای تیم را بپرسند تا این کشتی گیران، ناامید، بی انگیزه و سرخورده نشوند.
بابک تاکید کرد: امسال هم می‌توانیم قهرمان شویم؛ چون یاد گرفته ایم با دست خالی و بدون امکانات به جنگ تیم‌هایی برویم که همه امکانات را دارند؛ من به قهرمانی کشتی گیران تیم عادت کرده ام و اگر اعضای تیم درباره مقام دومی و سومی در مسابقات صحبت کنند، از آن‌ها قبول نمی‌کنم. امیدوارم امسال هم تیم کشتی جوانان و نوجوانان قهرمان شوند و مسئولان هم به هر حال توجه کنند. جوانان و نوجوانان، سرمایه‌های کشور هستند؛ در کشور حدود سه رشته و تیم وجود دارد که می‌توانند قهرمانی کسب کنند و از طریق این قهرمانی‌ها می‌توانیم حرف‌های خود را به دنیا بزنیم و اگر به این چند رشته هم توجهی نشود، مثل رشته‌های غیر مطرح دیگری که در دنیا مطرح نیستند، خواهیم شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هاشمی‌نسب هم زیر تیغ کمیته انضباطی