رقابت در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه فشردهتر از هر زمان دیگری بوده و بر شدت این رقابت هم روز به روز افزوده میشود. علاوه بر خودروهای تازهواردی همچون کیا تلوراید، هیوندای پالیسید و فورد اکسپلورر، تویوتا هایلندر 2020 نیز به تازگی معرفی شده و نگاهها را به خود جلب کرده است.
در ادامه مقایسهای خواهیم داشت بین این کراس اوور ژاپنی و برخی رقبای جدید و مطرح. با ما همراه باشید.
علیرغم اینکه هایلندر جدید ماهیت قوای محرکهی بنزینی خود را حفظ کرده (پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک) اما قدرت، ظرفیت یدک کشی و… هایلندر 2020 با هیوندای، هوندا، کیا و فورد تقریباً برابری میکند.
فورد اکسپلورر 2020 | هوندا پایلوت 2019 | کیا تلوراید 2020 | تویوتا هایلندر 2020 | |
4 سیلندر 2.3 لیتری توربو | 6 سیلندر 3.5 لیتری | 6 سیلندر 3.8 لیتری | 6 سیلندر 3.5 لیتری | پیشرانه پایه |
300/420 (تخمینی) | 280/355 | 291/355 | 295/356 | قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) |
10 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک | گیربکس |
2404 | 2268 | 2268 (تخمینی) | 2268 | ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) |
اعلام نشده | 10.7 | 11.2 | 10.7 | مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) |
بله | خیر | خیر | بله | قوای محرکه هیبریدی |
اما جایی که تویوتا خود را با تکنولوژی ایمنی فعال متمایز میکند استفاده از بستهی ایمنی 2.0 تویوتا بهصورت استاندارد در تمامی نسخههای هایلندر است. مهندسان این شرکت این بسته ایمنی را بهبود داده و هماکنون دستیار خروج از مسیر، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، نوربالای خودکار، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را در این بسته قرار دادهاند.
اکثر رقبا هم سطح مشابهی از سیستمهای ایمنی فعال را ارائه میکنند اما خب همهی این سیستمها بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها حضور ندارند.
فورد اکسپلورر 2020 | هوندا پایلوت 2019 | کیا تلوراید 2020 | تویوتا هایلندر 2020 | |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | ترمز اضطراری خودکار |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | تشخیص عابران پیاده |
قابل سفارش | استاندارد | استاندارد | استاندارد | کروز کنترل تطبیقی |
استاندارد | قابل سفارش | استاندارد | استاندارد | هشدار نقاط کور |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | هشدار خروج از مسیر |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | دستیار حفظ خودرو بین خطوط |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | نوربالای خودکار |
اعلام نشده | اعلام نشده | استاندارد | اعلام نشده | هشدار صندلی عقب |
مهمترین تکنولوژی بکار رفته در نسل جدید هایلندر 2020 صفحهنمایش 12.3 اینچی است. این صفحهنمایش از سیستمعامل انتیون تویوتا استفاده کرده و با سیستم صوتی 1200 واتی JBL عرضه میشود.
البته برخی دکمههای فیزیکی برای حرکت سریع بین صفحههای گوناگون وجود دارد. همچنین دکمههایی برای صدای سیستم و عوض کردن ایستگاههای رادیویی تعبیه شده است.
فورد اکسپلورر 2020 | هوندا پایلوت 2019 | کیا تلوراید 2020 | تویوتا هایلندر 2020 | |
10.1 | 8 | 10.3 | 12.3 | حداکثر ابعاد صفحهنمایش (اینچ) |
قابل سفارش | اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | پشت آمپرهای دیجیتال |
بنگ اند اولوفسن با 14 بلندگو | 10 بلندگو | هارمن کاردون با 10 بلندگو | JBL با 11 بلندگو | تاپ ترین سیستم صوتی موجود |
بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو | بله، صدای سیستم | بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو | بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو | کنترل های فیزیکی |
قابل سفارش | قابل سفارش | قابل سفارش | قابل سفارش | شارژ بیسیم |
قابل سفارش | اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | وای فای هات اسپات |
4 | 3 | 6 | اعلام نشده | تعداد درگاه USB |
منبع: motor1