صدای جذاب پیشرانه 8 سیلندر فراری F355 را بشنوید!


صدای جذاب پیشرانه 8 سیلندر فراری F355 را بشنوید!

فراری F355 با پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری صدای بسیار جذابی دارد، چیزی که در عصر مدرن خودروسازی کمتر به چشم می‌خورد. اجازه دهید کمی به عقب‌تر بازگردیم. قبل از تولید فراری ۲۹۶ GTB، ۴۸۸ یا حتی ۳۶۰، ایتالیایی‌ها خودروی F355 را تولید کرده بودند. شاید...

فراری F355 با پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری صدای بسیار جذابی دارد، چیزی که در عصر مدرن خودروسازی کمتر به چشم می‌خورد.


اجازه دهید کمی به عقب‌تر بازگردیم. قبل از تولید فراری ۲۹۶ GTB، ۴۸۸ یا حتی ۳۶۰، ایتالیایی‌ها خودروی F355 را تولید کرده بودند. شاید برخی افراد این خودرو را جزو مهجورترین محصولات مارانللو بدانند اما این ویدئوی چند دقیقه‌ای به خوبی نشان می‌دهد که هرگز نباید F355 را فراموش کرد. F355 آخرین محصول فراری در قرن بیستم بود. این خودروی اسپرت و آنالوگ از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ تولید شد و راه را برای تولید محصولاتی مدرن‌تر باز کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری خودرو اولین نیروگاه ۵ سوپاپ فراری به شمار می‌رود و در ردلاین ۸۵۰۰ قدرت ۳۷۵ اسب بخار تولید می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی هم نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند. هرچند فراری در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار گیربکس ۶ سرعته پدال شیفتردار F1 را عرضه کرد که این امر به معنی پایان دوران گیربکس دستی نمادین شیاردار بود.

اما در این ویدئو خبری از پدال شیفتر نیست. راننده با خودروی موردبحث در جاده‌های جنگلی رِد وود کالیفرنیا به پیش می‌تازد. این ویدئو با تصویربرداری از فراری F355 شروع شده و سپس نوبت به سواری بدون هرگونه توضیحی می‌رسد. البته زمانی که پیشرانه صدایی به این خوبی داشته باشد هیچ نیازی به گفت‌وگو یا موسیقی نخواهد بود. همچنین باید دانست خودرویی که مشاهده می‌کنید در گاراژ خاک نخورده و با کمی دقت استهلاک آن را مشاهده خواهید کرد.

برای مثال رنگ مشکی برخی نقاط کنسول از بین رفته و آثار برخورد سنگریزه به بخش جلوی خودرو نیز مشهود است. کیلومتر خودرو هم رقم حدود ۳۷ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد که رقم بالایی نیست اما در دنیایی که سوپر اسپرت‌هایی با چند ده کیلومتر کارکرد در کلکسیون‌هایی با دمای کنترل شده نگهداری می‌شوند، تاخت‌وتاز این فراری امری لذت‌بخش به نظر می‌رسد. با این تفاسیر توصیه می‌کنیم صدای بلندگوهای سیستم خود را کمی بیشتر کنید و از نعره‌های این پیشرانه ۸ سیلندر ۲۵ ساله تولید فراری لذت ببرید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درگ جذاب نیسان اسکای لاین GT-R R32 و سوبارو ایمپرزا WRX