تظاهرات والدین در انگلیس علیه محتوای غیراخلاقی


تظاهرات والدین در انگلیس علیه محتوای غیراخلاقی

شمار زیادی از والدین در بیرمنگهام انگلیس در اعتراض به تدریس مطالب غیراخلاقی مغایر با ارزش های اسلامی, تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ برخی والدین در شهر بیرمنگهام انگلیس از ارائه محتوای درسی جدید به دانش آموزان شان ناراحت هستند. اخیرا کتابی به نام " هیچ کسی در مدرسه ما غریبه نیست" در مدرسه پارکفیلد در بیرمنگهام تدریس می شود. این کتاب بخشی از برنامه آموزشی مدرسه است که هدف آن آموزش مدارا به دانش آموزان است اما والدین خشمگین می گویند مطالبی که به فرزندان شان آموزش داده می شود بیش از حد به جزئیات مربوط به هویت جنسی افراد و گرایش های جنسی آنان می پردازد و این مطالب حتی برای کودکان چهارساله نیز ارائه می شود.

میلِنا وِسِلینوویچ (Milena Veselinovic) خبرنگار سی ان ان در این باره گزارش داد:
تظاهرات خشمگینانه والدین در مقابل یک مدرسه ابتدایی در شهر بیرمنگهام در مرکز انگلیس برگزار شد. والدین و ساکنان این منطقه از بیرمنگهام معتقدند مدرسه ای که فرزندان شان در آن تحصیل می کنند باید اموزش مطالب مربوط به روابط همجنس بازان و حقوق همجنس بازان را برای کودکان متوقف کند.
امیر احمد از سازمان دهندگان این تظاهرات , بلند گو خطاب به سایر افراد می گفت:
" ما می خواهیم که از باورهای ما حفاظت شود".
وی به سی ان ان گفت: "ما اساسا احساس می کنیم که این مدرسه دارد همجنس بازی را به کودکان ما القاء می کند و نگرشهای اخلاقی را در این باره تغییر داده است".
کتاب آموزشی" هیچ کسی در مدرسه ما غریبه نیست", بخشی از درس مدرسه است که هدف آن ترویج برابری و تنوع است. این واحد درسی اجباری نیست اما مدارسی که این واحد درسی را تدریس می کنند به کودکان بین 4 تا 11 ساله درباره نژادهای مختلف, ادیان, هویت جنسی و گرایش های جنسی آموزش می دهند. نکته کلیدی و اختلاف برانگیز برای والدین همین بخش آموزش گرایش های جنسیتی می باشد.
امیر احمد از سازمان دهندگان تظاهرات والدین گفت:
"ساکنان این محله از بیرمنگهام از جنبه روابط جنسی رفتاری بسیار سنتی و محافظه کار دارند. ما معتقدیم که تنها روابط اخلاقی جنسی در چارچوب ازدواج مجاز است و این روابط هم فقط باید با جنس مخالف باشد".
میلِنا وِسِلینوویچ خبرنگار سی ان ان افزود: مسئولان مدرسه می گویند هدف از این برنامه آموزشی، آشنا کردن کودکان با این مقوله است که متفاوت بودن افراد اشکالی ندارد اما بسیاری از والدین در این محله از بیرمنگهام - که مسلمانان زیادی در آن زندگی می کنند - می گویند کودکان شان برای اگاه شدن درباره این گونه مسائل بسیار کم سن هستند و آموزش دادن کودکان درباره روابط همجنس باز ها, در تضاد با دین شان است. والدین حدود 600 دانش آموز, فرزدان خود را یک روز به مدرسه پارکفیلد در بیرمنگام نفرستادند تا در تظاهرات شرکت کنند. تقریبا کلیه این دانش آموزان مسلمان هستند. واکنش های شدید علیه محتوای درسی مربوط به همجنس بازی باعث شده است که مدرسه پارکفیلد و چهار مدرسه دیگر در این شهر تدریس این درس را تعلیق کنند. تظاهرات نیز فعلا متوقف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید