ضرورت ­تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا


ضرورت ­تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه: هر گونه اقدامی در معبد آناهیتا نیازمند طرح جامع مطالعاتی است

ضرورت ­تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ امید قادری در حاشیه بازدید از معبد آناهیتا گفت: باید مطالعات و پژوهش‌های بیشتر معبد آناهیتا مورد توجه قرار گیرد و باید تلاش کنیم مسافران ورودی به شهرستان کنگاور نگاه خوشایندی به ادامه سفر در این استان داشته باشند.

وی افزود: معبد آناهیتا تاکنون طرح خاصی برای ساماندهی نداشته است، بنابراین بدون داشتن طرح مطالعاتی نمی‌توان دست به هیچ گونه اقدام جامعی در این اثر تاریخی ارزشمند زد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به انتصاب گراوند مدیر جدید پایگاه معبد آناهیتا اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت مطالعات و تکمیل پژوهش‌های معبد آناهیتا گراوند که فردی توانمند در حوزه باستان شناسی است را به عنوان سرپرست جدید معبد آناهیتا منصوب کردیم که مطالعات باستان شناسی معبد آناهیتا را به اتمام برساند.

در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی تاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نیز با ۴ هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.

پارسال ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۶۴ نفر گردشگر به استان کرمانشاه سفر و از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !