برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای با 100 اثر هنری در تایباد


برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای با 100 اثر هنری در تایباد

نمایشگاه یک روزه از دستاوردهای کار آموزان و هنر آموزان کانون فرهنگی حافظ و مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان تایباد با 101 اثر هنری و صنایع دستی با حضور اعضای شورای...

نمایشگاه یک روزه از دستاوردهای کار آموزان و هنر آموزان کانون فرهنگی حافظ و مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان تایباد با 101 اثر هنری و صنایع دستی با حضور اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسولان کانون حافظ در محل کانون مسجد حضرت علی(ع) برگزار شد.

اسماعیل نیک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهارداشت: در این نمایشگاه یک روزه 101 نفر از کارآموزان مراکز ذکر شده آثار خود در رشته های جواهرساز مهره ای، کیف دوزی چرمی، شیرینی پزی و تولیدات نمدی دست دوز را به نمایش گذاشتند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد بویژه مسجد حضرت علی(ع) و مسجد چهارده معصوم را با مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان مفید و موثر دانست و افزود: با متمرکز کردن آموزش‌های مهارتی در هر منطقه از شهر و بویژه در محل کانون مساجد می توان علاوه بر گشودن مسیر اشتغال خانگی در سالی که مزین شده به شعار «رونق تولید» از تولیدات داخلی حمایت کرد.

وی مطرح کرد: تاکنون 35 نفر در رشته شیرینی پزی و 12 کارآموز در رشته نمدبافی از این مرکز فارغ‌التحصیل شده اند و درحال حاضر در رشته های شیرینی پزی و جواهرسازی مهره ای به ترتیب 30 و 14 کارآموز، آموزش می بینند.

نیک محمدی با اشاره به ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار گفت: مکان ثابت برای ارائه صنایع دستی کارآموزان در اولویت است تا بدین وسیله هنر بانوان تایبادی به دیگران معرفی شود و بتوان بدین وسیله این آثار را به نقاط مختلف در شهرستان‌ها و استان های دیگر صادر کرد.

گفتنی است، در پایان نمایشگاه به نفرات برتر به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند