اقدام مبارک دولت و شورای امنیت ملی/روحانیون مطالعه بیشتر داشته باشند


اقدام مبارک دولت و شورای امنیت ملی/روحانیون مطالعه بیشتر داشته باشند

افروغی با اشاره به برداشتن محدودیت های هسته ای برجامی، اظهار داشت: ما باید این اقدام دولت و شورای امنیت ملی را مبارک بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدمحمد یوسف افروغی ظهر امروز (۲۰ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین نقش روزه و روزه داری در تربیت جسم و روح انسان پرداخت.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه دو چیز بلای جان ماست که اجازه تعقل و تفکر را از ما می گیرند، اظهار داشت: یکی از این موارد شکم و دیگری زبان انسان اجازه نمی دهد به درستی تفکر و تعقل داشته باشد.

وی در ادامه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع روحانیون اشاره و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به بخشی از وظایف سنگین روحانیت اشاره کردند.

افروغی با تأسی از فرمایشاتمعظم له، تصریح کرد: بسیاری از شخصیت های اوایل انقلاب تاکنون، خدمتگزاران خوبی بودند اما مطالعه کمی داشتند؛ بنابراین یکی از وظایف اصلی روحانیت مطالعه بیشتر است.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد: چیزی که تشیع را در دوران سخت حفظ کرده، زهد و معنویت علما بود؛ نباید زندگی و خورد و خوراک من طلبه از قشر متوسط جامعه بالاتر باشد.

وی در ادامه با تقدیر از اقدام قاطع رئیس جمهور و دولت مردان در برخورد با بد عهدی غرب، گفت: این اقدام هرچند دیرهنگام، ولی اقدامی قابل تقدیر بود.

افروغی با اشاره به برداشتن محدودیت های هسته ای برجامی، خاطرنشان کرد: ما باید این اقدام دولت و شورای امنیت ملی را مبارک بدانیم.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به سالروز اشغال فلسطین، خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستیم که در آستانه این روز که به روز نکبت اعراب معروف است، ده ها موشک جبهه مقاومت فلسطین بر سر رژیم اشغالگر صهیونیستی شلیک شد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی، گفت: مدیریت و اقدامات خوبی در حال انجام است، مردم در صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی سرمایه گذاری کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا