رقابت پِتانک دانشجویی در دانشگاه سمنان برگزار شد


رقابت پِتانک دانشجویی در دانشگاه سمنان برگزار شد

سمنان- ایرنا- مدیر تربیت بدنی دانشگاه سمنان گفت: رقابت های رشته ورزشی پِتانک با حضور 50 دانشجوی شرکت کننده در دانشگاه سمنان برگزار شد.

محمود علیزاده عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پتانک رشته جدیدی در ورزش محسوب می شود، افزود: این رقابت ورزشی برای نخستین بار در بین دانشگاه های کشور، در این دانشگاه برگزار شد.
وی به ضرورت نوگرایی و ایجاد تنوع رشته در بخش ورزش های همگانی تاکید و بیان کرد: معرفی رشته های نو و جذاب و نیز بسترسازی به منظور افزایش حضور دانشجویان در فضاهای ورزشی از جمله اهداف دانشگاه سمنان در این زمینه است.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه سمنان ادامه داد: هدف از برگزاری این رقابت معرفی رشته ورزشی پتانک به جامعه ورزش دانشگاهی کشور بود که در بخش انفرادی برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری یک روزه رقابت ها و اعلام نفرات برتر، خاطر نشان کرد: در بخش آقایان مسعود نورعلی، محمد دارایی و سجاد کارخانه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه سمنان یادآور شد: در بخش بانوان رها موسوی بر سکوی اول ایستاد و هانیه سلیمی و فاطمه عبدی مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.
به گزارش ایرنا، پِتانک ورزشی است که در آن هدف این است که بازیکنان توپی فلزی تو خالی را ( که جزو اصلی این بازی است ) به توپی چوبی (جک) بزنند.
اگر توپشان هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گیرد.
بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که پاهایشان داخل دایره شروع قرار دارد.
این بازی در خاک یا شن و ماسه سخت اجرا می شود اما می توان آن را در داخل چمن نیز برگزار کرد.
9891/7408


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...