تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019


تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019

فراری از نظر تولید خودروهای پیشرانه وسط سفارشی و خاص رکوردی قوی بر جای گذاشته است؛ و اگرچه خودروهایی همچون 458 اسپچیاله و 430 اسکودریا بیشتر روی پیست تمرکز داشته‌اند اما همیشه مناسب راندن در جاده‌ها نیز بوده‌اند؛ و احساس می‌کنیم جدیدترین محصول فراری یعنی 488 پیستا هم همین روند را ادامه داد است. هم‌اکنون... The post تجربه لذت‌بخش رانندگی با...

فراری از نظر تولید خودروهای پیشرانه وسط سفارشی و خاص رکوردی قوی بر جای گذاشته است؛ و اگرچه خودروهایی همچون 458 اسپچیاله و 430 اسکودریا بیشتر روی پیست تمرکز داشته‌اند اما همیشه مناسب راندن در جاده‌ها نیز بوده‌اند؛ و احساس می‌کنیم جدیدترین محصول فراری یعنی 488 پیستا هم همین روند را ادامه داد است. هم‌اکنون شانس تست و بررسی این خودرو در جاده‌های بریتانیا به دست‌اندرکاران نشریه اتو اکسپرس فراهم شده است.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
488 پیستا از چندین قطعه‌ی خودروهای مسابقه‌ای 488 چلنج و GTE سود برده که شامل پیستون‌های خاص و قطعات تیتانیومی سبک‌وزن، ورودی‌های فیبر کربنی و توربوشارژرهای توئین اسکرول ارتقا یافته می‌باشد.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
نتیجه‌ی نهایی این است که نیروگاه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی این خودرو هم‌اکنون قدرت 710 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری دارد. همچنین به لطف سیستم اگزوز سبک‌تر و سود بردن بیشتر از فیبر کربن، وزن خودرو تنها 1385 کیلوگرم می‌باشد. وزن این خودرو 90 کیلوگرم کمتر از 488 استاندارد می‌باشد. همین نسخه‌ی استاندارد را هم نمی‌توان خودرویی سنگین به شمار آورد.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
پیستا خودرویی فوق‌العاده سریع است به گونه‌ای که تنها در عرض 2.85 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از 340 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
همان‌گونه که تست‌های اولیه‌ی قبلی نشان داده، 488 پیستا تکنولوژی‌های مدرن زیادی برای هنرنمایی در پیست و جاده دارد. از جمله‌ی این تکنولوژی‌ها می‌توان به تقویت‌کننده دینامیک فراری اشاره کرد که ترکیبی از کنترل لغزش جانبی با سیستم ترمز برای ایجاد کنترل بیشتر روی خودرو است.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
قطعاً این سیستم بهترین عملکرد خود را در پیست نشان می‌دهد. جذاب‌ترین حالت‌های رانندگی به شما اجازه می‌دهند پیش از آنکه سیستم‌های یاد شده وارد مدار شده و شما را از مشکل نجات دهند کمی لغزیدن را تجربه کنید.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
و زمانی که می‌گوییم می‌توانید به مشکل بیفتید به حرفمان اعتماد کنید زیرا پرفورمنس پیستا فوق‌العاده است. سیستم یاد شده میزان گشتاور در دسترس در هر دنده را کنترل می‌کند اما بجای حس محدودیت، موج شتاب گیری خودرو گسترده می‌شود. زمانی که فرمان سبک‌تر می‌شود و سریعاً به دنده دو و سپس دنده سه، چهار و پنج می‌روید این قدرت فوق‌العاده را با گوشت و پوست خود احساس خواهید کرد.


سیستم اگزوز بهبود یافته‌ی 488 پیستا نیز درست پشت سرتان قرار داشته اما شاید اینجاست که خودروی موردبحث نمی‌توانید با پدر خود یعنی 458 اسپچیاله رقابت کند. 458 اسپچیاله از پیشرانه‌ی 8 سیلندر تنفس طبیعی فوق‌العاده‌ای استفاده می‌کرد که صدای تولیدی آن از نظر ما کمی جذاب‌تر بود.
پیستا از نظر قابلیت استفاده هم کمبودی ندارد. شما می‌توانید این خودرو را در پیست رانده و پس از گیربکس را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تنظیم دامپرها در راحت‌ترین حالت روانه‌ی خانه شوید.
از سواری این خودرو در جاده‌ها راضی خواهید بود و شاید تنها چالش عمده‌ای که وجود دارد پارک خودرو در مکان‌های تنگ خواهد بود. مورد دیگر اندک اشاره‌ای روی پدال گاز است که می‌تواند سرعت شما را به فراتر از محدودیت سرعت جاده‌ها برساند! پس بهتر است خودتان را محدود کنید نه فراری را!

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
داخل کابین نیز به این نتیجه خواهید رسید پول بیشتری را برای تزئینات کمتر پرداخت کرده‌اید. خبری از سیستم اطلاعات سرگرمی نیست اما خب می‌توانید از سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای استفاده کنید. حتی جعبه‌داشبورد هم ناپدید شده است. کابین فوق‌العاده بوده و حالتی بینابین خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای دارد.

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019
جذابیت اصلی فراری 488 پیستا به این خاطر نیست که سواری باورنکردنی‌ای در پیست دارد. این خودرو تمرکز بیشتری روی پرفورمنس داشته و البته این کار را با قربانی کردن قابلیت استفاده‌ی روزمره در سرعت‌های پایین‌تر به دست نیاورده است. 488 پیستا یکی از کامل‌ترین سوپرکارهایی است که ما تاکنون رانده‌ایم…

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019

مشخصات فراری 488 پیستا

قیمت: 252765 پوند پیشرانه: 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 710 اسب بخار/770 نیوتون متر گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.85 ثانیه حداکثر سرعت: فراتر از 340 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مسعود صادقلو دیوونه خونه