برداشت گیاه دارویی بابونه برای اولین بار در هرسین آغاز شد


برداشت گیاه دارویی بابونه برای اولین بار در هرسین آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- برداشت گیاه دارویی بابونه برای اولین بار در استان کرمانشاه در یک مزرعه 1.5 هکتاری در شهرستان هرسین آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ این گیاه دارویی به همت جوان کشاورز خوش ذوق هرسینی در سطح یک و نیم هکتار کشت شده و اکنون محصول آن به زمان برداشت رسیده است.
معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در زمان آغاز عملیات برداشت گل بابونه در این مزرعه در سخنانی مزرعه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مزارع می تواند الگویی مناسب برای سایر کشاورزان باشد.
صفوی با اشاره به اینکه در این مزرعه که شاهد برداشت ثمردهی آن هستیم جوان با انگیزه هرسینی در حدود چهار هکتار از مزرعه خود 13 نوع گیاه دارویی را کشت کرده است، افزود: این گیاهان شامل بابونه، زعفران، گل خرگوشک، گشنیز، رازیانه، کاسنی، نعناع فلفلی، سیاه دانه و سایر گیاهان است که محصول آن به کارخانه های لوازم آرایشی و بهداشتی و کارخانه های گیاهان دارویی ارسال می شود.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه کل سطح گیاهان دارویی استان سه هزار و 200 هکتار می باشد پیش‌بینی کرد از این سطح 6 هزار و400 تن انواع گیاهان دارویی برداشت شود.
وی تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی علاوه بر ایجاد درآمد اقتصادی، باعث ایجاد اشتغالزایی می شود؛ همچنین مواد اولیه کارخانه های گیاهان دارویی را فراهم می آورد.
صفوی با اشاره به اینکه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دفتر گیاهان داوریی تاسیس شده است، اضافه کرد: این دفتر به منظور راهنمایی و تشویق کشاورزان و علاقه مندان به کشت گیاهان دارویی ایجاد شده است.
وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی با پرداخت تسهیلات با سود کم حمایت می کند.
براساس اعلام اداره کل منابع طبیعی امسال با مشارکت مردم در سطح 353 هکتار از منابع طبیعی استان کرمانشاه، زیرکشت گیاهان دارویی رفته است.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)