پیشنهاد خرید و واردات اتوبوس های دست دوم به شرکت های خصوصی


پیشنهاد خرید و واردات اتوبوس های دست دوم به شرکت های خصوصی

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست دوم به شرکت‌های خصوصی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک خبر داد.

محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که متأسفانه معاونت حمل و نقل به هیچکدام از مصوبات شورا و کمیسیون اهمیتی نمی‌دهد، گفت: به تازگی معاونت طی تماسی با شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی درخواستی مبنی بر ارائه پیشنهاد جهت خرید و واردات اتوبوس دست دوم را مطرح می‌کند، گویا هیچکدام از تذکرات اعضا و حتی ریاست شورا تأثیری بر اقدامات از این قبیل معاونت ندارد.

وی ادامه داد: چطور می‌شود که شورا نقشه راهبردی شهرداری طی پنج سال آتی را در قالب برنامه پنج ساله سوم ترسیم می‌کند، اما معاونت حمل و نقل شهرداری به صورت خودسرانه در جهتی عکس تصمیمات شورا اقدام می‌کند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که تبعات اینگونه تصمیمات در کارنامه مجموعه شهرداری و شورای پنجم نوشته خواهد شد، گفت: واردات اتوبوس دست دوم یک مسیر باطل و اسراف منابع مالی شهر و شهروندان است. مگر غیر از اینست که در برنامه سوم شهرداری مکلف شده تا نسبت به خرید و برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی اقدام کند.

کرونی ادامه داد: متأسفانه با رویکرد فعلی معاونت حمل و نقل و امتناع از تعامل و هماهنگی با شورا و کمیسیون تخصصی روز به روز شاهد به تأخیر افتادن تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه حمل و نقل شهر تهران خواهیم بود.

به گفته وی طبیعی است که با عدم تحقق منابع درآمدی پایدار حوزه حمل و نقل همچون پارک حاشیه‌ای و طرح ترافیک باید شاهد کارهایی از قبیل خرید اتوبوس دست دوم باشیم، بعد از حدود ۲ سال از گذشت دوره جدید مدیریت شهری تازه به فکر تأمین ناوگان آن هم از نوع مستعمل افتاده‌اند درحالیکه کمیسیون حمل و نقل شورا در ابتدای دوره پنجم راهکارهایی جهت برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و همچنین موتور برقی ارائه کرده بود که به علت اهمال و بی توجهی معاونت تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.


محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که متأسفانه معاونت حمل و نقل به هیچکدام از مصوبات شورا و کمیسیون اهمیتی نمی‌دهد، گفت: به تازگی معاونت طی تماسی با شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی درخواستی مبنی بر ارائه پیشنهاد جهت خرید و واردات اتوبوس دست دوم را مطرح می‌کند، گویا هیچکدام از تذکرات اعضا و حتی ریاست شورا تأثیری بر اقدامات از این قبیل معاونت ندارد.

وی ادامه داد: چطور می‌شود که شورا نقشه راهبردی شهرداری طی پنج سال آتی را در قالب برنامه پنج ساله سوم ترسیم می‌کند، اما معاونت حمل و نقل شهرداری به صورت خودسرانه در جهتی عکس تصمیمات شورا اقدام می‌کند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که تبعات اینگونه تصمیمات در کارنامه مجموعه شهرداری و شورای پنجم نوشته خواهد شد، گفت: واردات اتوبوس دست دوم یک مسیر باطل و اسراف منابع مالی شهر و شهروندان است. مگر غیر از اینست که در برنامه سوم شهرداری مکلف شده تا نسبت به خرید و برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی اقدام کند.

کرونی ادامه داد: متأسفانه با رویکرد فعلی معاونت حمل و نقل و امتناع از تعامل و هماهنگی با شورا و کمیسیون تخصصی روز به روز شاهد به تأخیر افتادن تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه حمل و نقل شهر تهران خواهیم بود.

به گفته وی طبیعی است که با عدم تحقق منابع درآمدی پایدار حوزه حمل و نقل همچون پارک حاشیه‌ای و طرح ترافیک باید شاهد کارهایی از قبیل خرید اتوبوس دست دوم باشیم، بعد از حدود ۲ سال از گذشت دوره جدید مدیریت شهری تازه به فکر تأمین ناوگان آن هم از نوع مستعمل افتاده‌اند درحالیکه کمیسیون حمل و نقل شورا در ابتدای دوره پنجم راهکارهایی جهت برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و همچنین موتور برقی ارائه کرده بود که به علت اهمال و بی توجهی معاونت تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 4622395

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان