خوشحالی نوکیا از محدودیت‌های هوآوی در بازار جهانی 5G


خوشحالی نوکیا از محدودیت‌های هوآوی در بازار جهانی 5G

«راجیو سوری» مدیرعامل نوکیا روز گذشته اعلام کرد تصمیمات ایالات متحده برای محدودسازی فعالیت‌های بزرگ‌ترین رقیب آنها یعنی هوآوی مزایای فراوانی را برای این شرکت فنلاندی به همراه دارد و این اتفاق باعث می‌شود نوکیا برای توسعه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G عرصه را پیش روی خود بازتر ببیند. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس...

خوشحالی نوکیا از محدودیت‌های هوآوی در بازار جهانی 5G

«راجیو سوری» مدیرعامل نوکیا روز گذشته اعلام کرد تصمیمات ایالات متحده برای محدودسازی فعالیت‌های بزرگ‌ترین رقیب آنها یعنی هوآوی مزایای فراوانی را برای این شرکت فنلاندی به همراه دارد و این اتفاق باعث می‌شود نوکیا برای توسعه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G عرصه را پیش روی خود بازتر ببیند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) او در پاسخ به سوالات مطرح شده پیرامون مشکلات قانونی هوآوی به سرمایه‌گذاران نوکیا اعلام کرد: «ممکن است فرصت طولانی مدت در این زمینه وجود اشته باشد. ولی در شرایط کنونی دشوار است که بتوانیم حذف هوآوی از بازار مخابراتی جهانی را پیش‌بینی کنیم».

کارشناسان پیش‌بینی کردند نوکیا و همتای سوئدی آن یعنی اریکسون از تنش‌های پیش آمده بین ایالات متحده و هوآوی سود فراوانی را به دست می‌آورند و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که هوآوی هم اکنون بزرگترین تامین کننده فناوری‌ها و تجهیزات مخابراتی محسوب می‌شود.

نوکیا ماه گذشته خبر از کاهش قابل ملاحظه‌ای درآمدهای فصلی خود داد که این اتفاق در پی عدم موفقیت شرکت مذکور برای تامین تجهیزات 5G در اپراتورهای موبایلی صورت گرفت.

«راجیو سوری» اذعان کرد کمپانی او نسبت به رقبا با سرعت کمتری در عرصه توسعه شبکه‌های مخابراتی 5G گام برداشته است که این اتفاق در پی خرید شرکت آلکاتل-لوسنت توسط آنها و تلفیق فناوری‌های مخابراتی این دو شرکت با یکدیگر صورت گرفته است.

آقای سوری در کنفرانس سالانه سرمایه‌گذاران این شرکت فنلاندی گفت: «ما در عرصه توسعه سیستم‌های 5G تاخیر فراوان داشتیم و طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر نتوانستیم خود را به رقبا برسانیم. ولی هم اکنون با تنش‌هایی که بین آمریکا و هوآوی پیش آمده است می‌توانیم این مشکلات را جبران کنیم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد