افزودن 3 مجموعه به فضای سبز محله‌های مرکزی پایتخت


افزودن 3 مجموعه به فضای سبز محله‌های مرکزی پایتخت

در نشست ارزیابی نظارت ستادی اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران برنامه‌های آتی برای ارتقای سرانه‌های فضای سبز و خدماتی محله‌های مرکزی شهر تهران مطرح شد

افزودن 3 مجموعه به فضای سبز محله‌های مرکزی پایتختبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، مصطفی موسوی لاری مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در بازدید و ارزیابی عملکرد شهرداری منطقه ۱۱ ضمن تأکید بر توجه بیشتر شهرداران نواحی به سامانه سامن، حضور میدانی در سطح ناحیه و تعیین معضلات محله‌ای را مهم
دانست و گفت: شهرداران نواحی باید روزانه ۳ تا ۴ ساعت به صورت پیاده در سطح محله‌ها حضور یابند و هر ۲ تا ۳ هفته تمام ناحیه را یک بار رصد کنند.
همچنین در این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که نظارت در هر نقطه‌ای باعث رشد و ارتقا می‌شود؛ گفت: رفع مشکلات را در دستور کار قرار می‌دهیم.
آبادیان با اشاره به قرار گیری منطقه ۱۱ در مرکز پایتخت و حجم بالای تردد در معابر این منطقه که منجر به سایش سریعتر و بیشتر علائم ترافیکی و دیگر تجهیزات می‌شود؛ افزود:این منطقه با توجه به حجم بالای تردد، جای توجه بیشتری در موضوع بودجه عمومی شهر تهران دارد و خرابی امکانات موجود قابل قیاس با مناطق کم تردد نیست و نسبت سایش بسیار بالاست که توجه بیشتری را نسبت به اعتبارات می‌طلبد.
وی درباره سرانه‌های منطقه ۱۱ گفت: عقب افتادگی سرانه‌ها از قدیم در این منطقه وجود داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم این موضوع را جبران کنیم.
آبادیان به تبدیل دو نقطه از پهنه S به پهنه G در طرح تفصیلی و هدف گذاری برای افزایش فضای سبز را از برنامه‌های این منطقه عنوان کرد و از اضافه شدن ۳ مجموعه به سرانه فضای سبز منطقه ۱۱ در سال ۹۸ خبر داد.
پیگیری راه اندازی ۳ میدان میوه و تره بار جدید تا پایان سال ۹۸، اضافه شدن ۳ ایستگاه مترو طی سال جاری، آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران با بازگشایی پیاده راه شهریار در پهنه رودکی و پیگیری ارتقای فضای شبانه با توجه به آسیب‌های اجتماعی در محله‌های جنوبی منطقه در راستای احیای حیات شبانه از دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۱ است که آبادیان برای ارتقای عرصه‌های عمومی به آن‌ها اشاره کرد.
مرمت یکی از اولین تندیس‌های نصب شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران
یکی از اولین تندیس‌های نصب شده بعد از انقلاب در ایران برای اولین بار از سوی سازمان زیباسازی به طور کامل مرمت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمجتبی موسوی با اعلام این خبر گفت: مجموعه مجسمه ملل که شامل تندیس زکریای رازی و چهار چهره فیگوراتیو در چهار گوشه آن است، یکی از اولین مجسمه‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی در ایران نصب شد، این مجموعه مجسمه‌ها برای اولین بار از سوی سازمان زیباسازی و با همکاری منطقه ۱۱ مرمت کامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازنده این مجموعه مجسمه‌ها استاد علی قهاری کرمانی مجسمه‌ساز شهیر معاصر است، ادامه داد: این مجسمه با چهار مجسمه فیگوراتیو که در پای آن قرار دارد از نظر هنری دارای ارزش بسیار بالایی هستند.
موسوی با بیان اینکه بهسازی میدان رازی یکی از پروژه‌های مهمی است که اصلاح فضای داخلی، آب نما و فضای سبز این میدان از سوی سازمان انجام شده و رو به پایان است، افزود: مجسمه «زکریای رازی» پزشک، فیلسوف و شیمی دان برجسته ایرانی به همراه چهار فیگوری که نماد قاره‌های مختلف است در چهارگوشه و در پای مجسمه جانمایی شده از جنس برنز بوده و از زمان نصب آن تا کنون مرمت نشده است.
به گفته معاون فرهنگی و هنر‌های شهری پایه مجسمه از جنس سیمان است که به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی مختلف در سال‌های طولانی آسیب جدی دیده است که با همکاری تیم اجرایی آلودگی‌ها از پایه پاکسازی و پایه به طور کامل مرمت می‌شود.
وی در مورد مجسمه رازی که بر روی پایه و به ارتفاع ۳ متر قرار گرفته است، گفت: این مجسمه به همراه چهار اثر فیگوراتیو با توجه به قرار گرفتن در شرایط جوی در تمام این سال‌ها نیاز به مرمت اساسی دارد که به زودی این مرمت آغاز خواهد شد.
کشت نشاء بهاره در شهرک سئول منطقه ۳
به منظور تامین نشاء مورد نیاز فرش‌های گل سطح منطقه ۳، کشت نشاء بهاره در شهرک سئول انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، عباس فخارمنش معاون امور شهری و محیط زیست در این خصوص گفت: کشت نشاء بهاره با کاشت گیاهان فصلی از جمله شلانتوس، تاج خروس، جعفری، همیشه بهار، ناز آفتابی، ابر آبی و. در قطعه زمینی در انتهای شهرک سئول به متراژ حدودی ۵۰۰۰ متر مربع اجرا شد.
وی ابراز داشت: این اقدام به منظور تامین نشاء مورد نیاز فرش‌های گل سطح منطقه و صرفه جویی در هزینه‌های جاری و مستمر است.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ اظهار داشت: در طول سال نیز برحسب فصل، برای کاشت اقلام گیاهی مورد نیاز اقدام می‌شود.
رسیدن به اعتدال فرهنگی و اجتماعی در شهر‌ها با مشارکت مردم محقق می‌شود
شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد؛ مهندسان شهرساز، مدیریت شهری و شورایاری‌های در کنار هم می‌توانند برای رسیدن به وضعیت اعتدال فرهنگی و اجتماعی در شهر و ارتقاء شاخص‌های زیست پذیری کمک کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، علی نوذرپور در دیدار با جامعه مهندسان مشاور ایران، مدیریت شهری منطقه، شورایاری‌ها و مدیران سرای محلات منطقه ۲۲ گفت: شهرسازی بدون مشارکت شهروندان بی معنا است. مدیریت و ساخت شهر بدون مدیریت محله و شهروندان تحقق نخواهد یافت.
شهردار منطقه ۲۲ در ادامه با تاکید بر اینکه شهر یک موجود زنده و در حال رشد است، اظهارکرد: مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که نه تنها به کالبد شهر می‌پردازد بلکه به حیات فرهنگی و اجتماعی شهر نیز توجه ویژه‌ای می‌کند چرا که شهر دارای حیات است و فرهنگ و تمدن در جامعه شهری است که به وجود می‌آید.
به گفته نوذرپور توجه صرف به مسائل عمرانی شهر غلط است و مسائل فرهنگی و اجتماعی و تلاش برای داشتن یک شهر باکیفیت با استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب دانش، سرمایه و تخصص افراد، ایجاد بستر‌های مناسب برای اشتغال مردم و بکارگیری مشارکت مردم در اداره محلات باید مورد توجه قرار گیرد.
شهردار منطقه ۲۲، افزود: شهر‌ها به مثابه انسان‌ها جسم و جانی دارند. اگر به مشکلات جسمی و کالبدی شهر‌ها بپردازیم؛ با چند مساله اساسی مواجه خواهیم بود. شاید مهمترین مساله‌ای که شهر‌های ما با آن مواجه هستند، ناموزونی در کالبد آنهاست. یعنی شهر‌ها طبق ضوابط و مقررات شهرسازی رشد نکرده و در سال‌های اخیر نیز، مدیریت شهری از یک سو و شهرنشینان از سوی دیگر مقید به رعایت مقررات شهرسازی نبوده اند؛ که باعث ناموزونی در توسعه شهری شده است.
نوذرپورخاطرنشان کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری بر این باور هستیم که بدون همراهی مردم اداره شهر امری ناممکن است و تلاش خواهیم کرد تا هر اقدامی که در منطقه ۲۲ انجام می‌شود، در راستای حل مسائل و مشکلات شهروندان و پاسخگو به نیاز‌های مردم باشد.
نوذرپور از شورایاری‌ها و مدیران محلات خواست به غیر از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به حوزه‌های فنی عمران، حمل و نقل و ... ورود کنند و شهروندان را در برنامه ریزی‌های این امور مشارکت دهند.
وی با تاکید بر اینکه شورایاری‌ها باید کانون توسعه محلات باشند، افزود: شورایاری‌ها و مدیران محلات باید با همراهی و مشارکت مردم سند توسعه محلات را تعیین و تثبیت کنند و در آن زمان می‌توان گفت: این نهاد محلی در موقعیت درست خود قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۲۲ در ادامه گفت: ما در به ثمر رسیدن وظایف خود، نیازمند حضور و مشارکت حداکثری شهروندان هستیم تا با تبیین صحیح مشکلات به مدیریت شهری در جهت رفع آن‌ها همکاری‌های لازم صورت گیرد. صرف بیان مشکل بدون همراهی مردم چاره‌ساز نخواهد بود.
نوذرپور افزود: هیچ مدیریت شهری موفق نخواهد شد؛ مگر اینکه مردم در اداره شهر مشارکت داشته باشند. فلسفه وجودی شورای محلات بر این است تا بستر مشارکت مردم در اداره امور شهر و امکان نظارت عمومی مردم را در شهر فراهم کنند.
در ادامه این نشست احمد سعیدنیا عضو هیات مدیره جامعه مهندسان شهرساز ایران طی سخنانی گفت: مهندسان شهرساز ایران، مدیریت شهری و شورایاری‌ها سه راس مثلثی هستند که می‌توانند درکنار هم بخش عظیمی از مشکلات مردم را حل کنند.
سعیدنیا تاکید کرد یکی از نقش‌های جامعه مهندسان شهرساز ایران، تسهیلگری طرح‌های مشارکتی بین مردم و دولت است.
وی با بیان اینکه جامعه مهندسان شهرساز ایران می‌تواند کمک‌های شایانی به توسعه شهر‌ها کند گفت: ما به عنوان مهندسین مشاور می‌توانیم رابط فنی و عملی مناسب برای دولت، مدیریت شهری و مردم باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید