نحوه صحیح فریز کردن نخود فرنگی


نحوه صحیح فریز کردن نخود فرنگی

فریز کردن نخود فرنگی یک راه مناسب برای استفاده طولانی مدت از این گیاه است. انتخاب نخود فرنگی مناسب، انتخاب بسته بندی مناسب و... در این روند بسیار مهم و حیاتی هستند.

نحوه صحیح فریز کردن نخود فرنگی
ستاره | سرویس خانه‌داری - آیا با روش صحیح منجمد کردن سبزی‌های فصلی از جمله نخود فرنگی آشنایی دارید؟ نگهداری مواد غذایی در فریزر یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری طولانی مدت این مواد است. در این مقاله به آموزش مراحل فریز کردن نخود فرنگی به نحو صحیح پرداخته خواهد شد.


مراحل فریز کردن نخود فرنگی

برای فریز کردن نخود فرنگی مراحل زیر را انجام دهید:

۱. انتخاب نخود فرنگی با کیفیت

به منظور منجمد کردن این سبزی باید نخود فرنگی‌هایی انتخاب شوند که تازه و سبز تیره باشند. نخود فرنگی که غلاف آن زرد شده نشان دهنده کهنه بودن آن‌ها بوده و برای فریز کردن مناسب نیستند.

۲. تمیز کردن نخود فرنگی

دانه‌های نخود فرنگی را از غلاف شان خارج کرده و آن‌ها را به خوبی شستشو دهید.

۳. جوشاندن نخود فرنگی

به منظور حفظ رنگ وطعم نخود فرنگی، قبل از فریز کردن بهتر است به مدت چند دقیقه آن‌ها را بجوشانید. برای این منظور قابلمه‌ای را پر از آب کرده و بگذارید به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب، نخود فرنگی‌ها را درون آن بریزید. بعد از حدود ۳ الی ۵ دقیقه نخود‌ها را درون آبکش ریخته و بگذارید آب آن‌ها به خوبی خارج شود.

۴. بسته بندی کردن نخود فرنگی

پس از سرد شدن نخود فرنگی‌های جوشانده شده باید نسبت به بسته بندی کردن آن‌ها اقدام کنید. برای این منظور از کیسه‌های یکبار مصرف فریزری یا زیپ کیپ استفاده کنید. بهتر است که نخود فرنگی‌ها را به میزان لازم برای هر وعده غذایی درون کیسه فریزر بریزید. پس از خارج کردن هوای درون کیسه، آن‌ها را بسته و در فریزر بگذارید.
نحوه صحیح فریز کردن نخود فرنگی

نکات مهم

برای داشتن نخود فرنگی‌های خوش طعم و خوش رنگ نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
برای حفظ رنگ نخود فرنگی‌، بعد از به جوش آوردن آن‌ بهتر است سریع زیر آب سرد قرار داده شود. در هنگام جوشاندن نخود فرنگی می‌توانید مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. مدت زمان نگهداری نخود فرنگی در فریزر به مدت هشت ماه الی یک سال است.

بیشتر بخوانید: فریز کردن بامیه در خانه به روش صحیح

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد، با فریز کردن نخود فرنگی می‌توانید از این گیاه به مدت طولانی استفاده کنید. نکته بسیار مهم در منجمد کردن نخود فرنگی، انتخاب نخودفرنگی‌ های سالم و با کیفیت است. قسمت ارسال نظرات سایت را فراموش نکنید و دیدگاه‌ها و تجربیاتتان را در این زمینه با ما و دیگر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم آموزش فریز کردن سیر و فریز کردن کرفس را نیز از سری مقالات ستاره مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!