قایق پهپادی ساخته شد


قایق پهپادی ساخته شد
تولید پهپاد تا به امروز محدود به تولید انواع زیردریایی و پرنده های خودران بوده است، اما به تازگی پهپادی تولید شده که مانند یک قایق برقی خودکار می تواند بر روی سطح آب حرکت کند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این قایق پهپادی که Heron USV نام دارد، توسط شرکت کانادایی Clearpath Robotics تولید شده و ۲۸ کیلوگرم وزن دارد.

طول این پهپاد ۱.۳۵ متر بوده و انرژی آن با استفاده از دو باتری تامین می شود. حداکثر سرعت قایق پهپادی مذکور به ۶ کیلومتر در ساعت می رسد. این قایق در حال حرکت به سمت جلو می تواند بلافاصله مسیر حرکت خود را معکوس کرده و بدون نیاز به دور زدن در عکس مسیر قبلی حرکت کند.

قایق پهپادی ساخته شد

هدایت این قایق با استفاده از جی پی اس و نیز یک نرم افزار منبع باز صورت می گیرد و راهیابی و مسیریابی خودکار از جمله مزایای آن است. قایق یادشده قادر به حمل حداکثر ۱۰ کیلوگرم بار بوده و دارای حسگرهایی برای شناسایی موانع احتمالی نیز هست. از قایق پهپادی مذکور می توان برای انجام ماموریت های اکتشافی و تحقیقاتی به خصوص در مسیرهای آبی دشوار، پرخطر و باریک استفاده کرد.

این قایق مجهز به سیستم نمونه برداری خودکار از آب نیز هست و می تواند با استفاده از لوله های تعبیه شده در آن نمونه های آب را از عمق محل مورد نظر جمع آوری و ذخیره سازی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...