مشکلات زمان امام حسن(ع) با شرایط امروز جامعه ما همخوانی دارد


مشکلات زمان امام حسن(ع) با شرایط امروز جامعه ما همخوانی دارد

یک استاد اخلاق با بیان اینکه اجر و مزد صلح امام حسن(ع) از قیام امام حسین(ع) بیشتر است، تصریح کرد: این را کسانی متوجه می‌شوند که تاریخ اسلام را دقیق مطالعه کرده باشند، امام معصوم(ع) برای پیروزی در مقابل دشمن نیاز به یاور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «ادیب یزدی»، شامگاه سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: خداوند در شب ازدواج حضرت امیرمومنان امام علی(ع) با حضرت زهرا(س) به پیامبر(ص) وعده داده بود که در این خانواده هرچند پسر متولد شود آنها امام امت خواهند شد.

استاد حوزه علمیه افزود:‌ در دین اسلام چیزی به نام عقیم کردن وجود ندارد این توطئه صهیونیستی است که امروز به بهانه کاهش جمعیت خانواده برخی را تشویق به عقیم شدن کردند، اکتفا به یک یا دو فرزند نیز از توطئه‌های دشمن است که متاسفانه برخی این فرهنگ‌ غلط شیطانی تقریبا نهادینه شده است اما ما نباید اجازه دهیم، ادامه یابد.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار کرد: بانوان جامعه شیعه از حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) درس بگیرند و با فرزندآوری به تولید نیروی مولد پرداخته و این‌گونه در راه حق و حقیقت بمانند.

ابن محقق با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه زیباترین مدح خدا گریه کودک شیرخواره است که خدا آن را دوست دارد زیرا ندای زندگی و حیات است، تاکید کرد: وجود افراد پیر و نوزاد در هر منزلی عامل رحمت و برکت برای آن است، خود را از این رحمت الهی محروم نکنید.

وی با بیان اینکه فرزندان سبب امید پدر و مادر در خانواده هستند، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) سبط اکبر است بر همین اساس هنگام تولد ایشان خانواده رسول‌الله(ص) بسیار خوشحال شدند، حضرت رسول(س) بری تولد امام حسن(ع)‌ لحظه‌شماری می‌کردند و همواره مردم را به عشق و اطاعت از حسنین دعوت می‌کردند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه پس از شهادت امیرمومنان امام علی(ع) همه مردم می‌دانستند که امام حسن(ع) جانشین ایشان هستند، گفت: امام حسن(ع) فرمودند من همان اهداف پدرم را ادامه خواهم داد، حضرت به هر قیمتی از مردم بیعت نگرفتند زیرا در اسلام مردم باید فهم پیدا کرده و با میل خود دنبال اهل‌بیت(ع)‌ حرکت کرده و با ایشان بیعت کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: نخستین هدف امام حسن(ع) ادامه جنگ با معاویه و نابودی طاغوت شام بود، جمعیت زیادی آماده جنگ شدند اما دستگاه اطلاعاتی معاویه در یاران امام(ع) نفوذ کرده و آنها را از ایشان جدا کرد.

وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مراقب نفوذی‌ها باشید زیرا ماموریت‌های متعددی علیه اسلام و مسلمانان دارند، بیان کرد: ناامید کردن مردم، ترساندن آنها از قدرت استکبار، ایجاد قدرت‌های مصنوعی در جامعه، ایجاد تفرقه بین مردم، ایجاد کمبودهای مصنوعی بین مردم، گرا دادن به دشمن، ابراز وفاداری به دشمن و تحریک دشمن برای جنگ با ایران از جمله ماموریت‌های نفوذی‌ها است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه هر کس به ملت خود خیانت کند قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: برخی ترامپ را تحریک می‌کنند که به ایران حمله کنند در چنین شرایطی که ملت شهدای عزیزی را برای استقلال کشور تقدیم می‌کنند برخی استعداد خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند، نمونه آن خبرنگار فراری که چهارشنبه‌های سفید را راه‌اندازی کرده، خائن به ملت خود است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات زمان امام حسن(ع) با شرایط امروز جامعه ما همخوانی دارد، ابراز کرد: معاویه آن روز همچون آمریکای امروز است که صحابی پیامبر(ص) را در قبال جیفه دنیا استخدام کرده بود، نفوذی‌های دشمن روی اصحاب خاص امام بررسی کردند و فهمیدند کدام به پول، مقام یا شهرت علاقه دارند. امام حسن(ع)‌ مظلوم‌تر از امام حسین(ع) بودند، چنان که دامنه خیانت اصحاب به ایشان گسترش پیدا کرده بود که حضرت(ع) همواره زره بر تن داشتند.

وی با بیان اینکه اجر و مزد صلح امام حسن از قیام امام حسین(ع) بسیار بیشتر است، تصریح کرد: این را کسانی متوجه می‌شوند که تاریخ اسلام را دقیق مطالعه کرده باشند، امام معصوم برای پیروزی در مقابل دشمن نیاز به یاور دارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت