سرلشکر سلیمانی: کتاب الغارات را حتماً بخوانید +عکس نوشتته


سرلشکر سلیمانی: کتاب الغارات را حتماً بخوانید +عکس نوشتته

سرلشکر قاسم سلیمانی جهت اظهارنظر آگاهانه و بدون تعصب خواندن کتابی را به شیعیان توصیه کرد.

سرلشکر سلیمانی: کتاب الغارات را حتماً بخوانید +عکس نوشتته به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب الغارات کتابی است که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواندن آن را به همه توصیه کردند. خرداد سال گذشته سردار سلیمانی تاکید کرد این کتاب را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه است، حتما بخوانید. او در ادامه گفت: مقتل کامل است، اگر آن را بخوانید، امروز برای حکومتی که در استمرار حکومت علی بن ابی طالب است، آگاهانه تر و بدون تعصبات فردی و و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.

الغارات کتابی به زبان عربی، اثر ابواسحاق ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال ثقفی کوفی (متوفای ۲۸۳ق) است. الغارات از کهن‌ترین متون تاریخی شیعه به‌حساب می‌آید. این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع)، حیات عملی، خطبه‌ها، نامه‌ها و سفارش‌های حضرت و نیز جنگ‌ها و کشمکش‌ها در زمان خلافت امام علی و پس از آن است.

از آن‌جهت که در این اثر به غارت‌های معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است. مؤلف در این اثر از راویان شیعه و سنی بهره برده و از این‌رو منبعی غنی را پدید آورده است. الغارات همواره مورد توجه و استفاده عالمان شیعی بوده است. علامه مجلسی و ابن ابی الحدید نقش به‌سزایی در زنده نگه‌داشتن این کتاب داشته‌اند. این کتاب بار‌ها به زبان فارسی ترجمه شده است.

سرلشکر سلیمانی: کتاب الغارات را حتماً بخوانید +عکس نوشتته

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!