معرفی اولین نمایشگر QD-LED جهان توسط سامسونگ؛ با مشکل سوختگی پیکسل خداحافظی کنید


معرفی اولین نمایشگر QD-LED جهان توسط سامسونگ؛ با مشکل سوختگی پیکسل خداحافظی کنید

سامسونگ به تازگی در جریان رویداد خود در کالیفرنیا از اولین نمایشگر QD-LED جهان رونمایی کرده است. پنل جدید سامسونگ عاری از مشکلات سوختگی پیکسل است. در کنار این نمایشگر جذاب شاهد عرضه نمایشگرهای QD-OLED گیمینگ و پنل‌های OLED فوق نازک هستیم....

سامسونگ به تازگی در جریان رویداد خود در کالیفرنیا از اولین نمایشگر QD-LED جهان رونمایی کرده است. پنل جدید سامسونگ عاری از مشکلات سوختگی پیکسل است. در کنار این نمایشگر جذاب شاهد عرضه نمایشگرهای QD-OLED گیمینگ و پنل‌های OLED فوق نازک هستیم. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

براساس گزارش SamMobile، سامسونگ اولین نمایشگر QD-LED جهان را در نمایشگاه SID 2024 کالیفرنیا به‌نمایش گذاشته است. سامسونگ مدعی شده پنل جدید این شرکت فاقد مشکلات سوختگی پیکسل است؛ مشکلی که در پنل‌های OLED به وفور دیده می‌شود.

QD-LED-2.jpg

البته این نمایشگر با پنل‌های QD-OLED متفاوت است و مهمترین مزایای آن به سوختن پیکسل‌ها مربوط است. در واقع نمایشگر QD-LED فاقد مواد آلی است. موادی که پنل‌های QD-OLED را در معرض سوختن پیکسل‌ها قرار می‌دهد.

پنل‌های QD-LED دارای پیکسل‌هایی هستند که جنس آنها از مواد نیمه‌رسانا بوده و می‌توانند رنگ‌های RGB را به خوبی نمایش داده و نور پس‌زمینه ایجاد کنند. همچنین این فناوری به پنل‌های OLED و Micro-LED شباهت دارد، اما فاقد موادی است که در درازمدت نمایشگر را مستعد آسیب می‌کند.

سامسونگ اعلام کرده که پنل‌های QD-LED می‌توانند طیف رنگی گسترده‌ای را پشتیبانی کنند. علاوه بر این سامسونگ در نمایشگاه SID 2024 از مانیتوری با پنل 18.2 اینچی QD-LED با وضوح 3200 در 1800 پیکسل و تراکم 202 پیکسل در اینچ و روشنایی 250 نیت رونمایی کرده است.

QD-LED-2.jpg

سامسونگ با دستی پر به این رویداد آمده و از نمایشگر 31.5 اینچی 4K با نرخ نوسازی 240 هرتزی در کنار صفحه نمایش 27 اینچی 360 هرتزی گیمینگ QD-OLED نیز رونمایی کرده که در نوع خود اولین در جهان محسوب می‌شوند.

همچنین این شرکت از یک تلویزیون 65 اینچی 4K QD-OLED با حداکثر روشنایی 3000 نیت نیز رونمایی کرد. این شرکت کره‌ای از پنل‌های OLED بسیار نازک برای لپ‌تاپ‌ها و مانیتورها رونمایی کرده که 20 درصد سبک‌تر و نازک‌تر از دیگر پنل‌های OLED هستند.

در همین رابطه بخوانید:

- ال جی: فناوری QD OLED سامسونگ از WOLED ما ضعیف‌تر است
- OLED در مقابل LCD؛ بهترین برای شما کدام است؟

مضاف بر این با استفاده از یک صفحه پشتی جدید می‌توان نرخ نوسازی این پنل را تا 1 هرتز نیز کاهش داد. این امر می‌تواند مصرف انرژی را تا بیش از 40 درصد کاهش داده و عمر باتری لپ‌تاپ‌ها را بهبود دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفاهم نامه همکاری استراتژیک بین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و هلدینگ گرین وب سامان...