دریافت مفاصاحساب مالیاتی برای اخذ وام


دریافت مفاصاحساب مالیاتی برای اخذ وام

اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای دریافت تسهیلات در شعب بانکها و موسسات اعتباری امری است که ممکن است بسیاری از مشتریان از آن نا آگاه باشند.

به گزارش بنکر (Banker)، بر اساس قوانین مالیاتی موجود که به نظام بانکی نیز ابلاغ شده است در صورتی که مشتری بخواهد تسهیلات بیش از صد میلیون تومان از بانک دریافت کند باید الزاما مفاصا حساب مالیاتی خود را به بانک ارائه دهد.
اخذ مفاصا حساب مالیاتی بدین منظور صورت می گیرد که دریافت کننده تسهیلات از شبکه بانکی بدهی به نظام مالیاتی نداشته باشد.
مفاصا حساب مالیاتی برای تعهدات و و صدور ضمانت نامه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز الزامی است.
البته این مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی بوده و اگر اشخاص حقوقی تسهیلات بیش از ۳۰۰ میلیون تومان درخواست کنند باید مفاصا حساب مالیاتی شرکت را ارائه کنند.
نکته ای که در شبکه بانکی کمتر به آن توجه می‌شود این است که بر اساس قانون مجموع تسهیلات دریافتی یک فرد در یک سال شمسی مبنای اخذ مفاصا حساب مالیاتی می باشد و نه پرداخت یک فقره تسهیلات.
به نوشته اخبار بانک، این بدان معنی است که اگر شخصی سه فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی دریافت کند باید برای اخذ تسهیلات آخر الزاما مفاصا حساب مالیاتی خود را ارائه کند.
اداره مالیات تنها برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن و مصرف تسهیلات در بخش کشاورزی این محدودیت را برداشته و برای این گونه تسهیلات نیازی به اخذ مفاصا حساب مالیاتی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا