معامله قرن می تواند صدای مظلومیت دو ملت فلسطین و بحرین را جهانی کند


معامله قرن می تواند صدای مظلومیت دو ملت فلسطین و بحرین را جهانی کند

عرب گفت:ملت بحرین نیز با تظاهرات و اعتراضات شدید و البته مسالمت آمیزشان در آستانه روز جهانی قدس، علیه این کنفرانس و معامله قرن می توانند ندای مظلومیت هر دو ملت فلسطین و بحرین را رسانه ای و جهانی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه بخشی از طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» به زودی از طریق برگزاری «کنفرانس اقتصادی بین‌المللی بحرین» کلید خواهد خورد، گفت: برخی از تحلیلگران این کنفرانس را گام اول اجرای طرح معامله قرن می دانند که نشانگر تاکید معامله قرن بر رویکردی اقتصادی به حل مساله فلسطین است.

وی ادامه داد: این کنفرانس ابتکاری آمریکایی از سوی متولیان اصلی طرح معامله قرن، جارد کوشنرداماد و مشاور ویژه دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات نماینده آمریکا و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با هدف استحاله و تقلیل مساله فلسطین به موضوعی عمدتا اقتصادی است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در بیانیه کاخ سفید هدف از برگزاری این کنفرانس در بحرین، حمایت از سرمایه گذاری در سرزمین های فلسطینی اعلام شده است، عنوان کرد: به گفته جارد کوشنر، دولت آمریکا فعلا بر بخش اقتصادی معامله قرن متمرکز شده است.

عرب در خصوص اهداف برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین ابراز کرد: تقلیل مساله فلسطین به موضوعی صرفا اقتصادی و رفاهی و نادیده گرفتن ابعاد دینی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و ژئوپلتیک از جمله اهداف کنفرانس یاد شده است.

عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزایش بیشتر فشارها در دو بعد سخت و نرم بر ایران در خلیج فارس که همزمان با ورود ناوها و بمب افکن های آمریکایی به منطقه است را به عنوان هدف دوم دانست و اظهار کرد: ایجاد جبهه یکپارچه از متحدین عرب غرب و به ویژه کشور های حاشیه خلیج فارس علیه محور مقاومت و ایران از موارد دیگر کنفرانس اقتصادی بحرین است.

وی افزود: شکل دهی به دو قطبی رفاه_ مبارزه و منفعل کردن ملت فلسطین بر سر دوراهی رفاه و رونق اقتصادی در صورت پذیرش معامله قرن و متقابلا جنگ، تحریم، انزوا، کشتار، محاصره اقتصادی، زندان و فقر در صورت ادامه مبارزه علیه اسرائیل از جمله اهداف دیگر است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: آماده کردن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه امارات و سعودی جهت تامین مالی طرح معامله قرن با توجه به موارد فوق محور مقاومت با درک هوشمندانه فلسفه تشکیل کنفرانس اقتصادی بحرین و موقعیت سیاسی و ژئوپلتیک منطقه دارای فرصت های مهم و تعیین کننده ای خواهد بود.

عرب با تأکید بر اینکه راهبرد پایدار محور مقاومت در وهله اول گسترش و تعمیق فرهنگ مقاومت در کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی است، اذعان کرد: البته طول و عرض مقاومت و فرهنگ آن صرفا به جغرافیایی جهان اسلام و جوامع مسلمان محدود نیست؛ بلکه کلیه جوامع و کشورهای مستضعف و مظلوم را در سراسر جهان مورد توجه قرار داده است.

عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین بیان کرد: کنفرانس اقتصادی بحرین می تواند زمان و مکان مطلوب جهت تعمیق پیوندها میان جنبش شیعیان بحرین با جنبش استقلال طلبی و آزادی خواهی ملت مسلمان فلسطین که اهل سنت هم هستند قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در واقع برگزاری این کنفرانس می تواند به تقویت وحدت شیعه و سنی منجر شود، گفت: اینکه بحرین به عنوان محل برگزاری این کنفرانس تعیین شده است به دلیل افزایش فشارهای نرم و سخت علیه ایران در منطقه خلیج فارس است.

عرب اظهار کرد: بحرین در آستانه روز جهانی قدس و برگزاری کنفرانس اقتصادی مذکور می تواند بر تاییدی مستحکم بر اشتراک فلسطین و مقاومت قرارگیرد و اگر دولت بحرین به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز ملت بحرین اقدام کند افکار عمومی در سطح بین المللی و جهان اسلام شدیدا متاثر خواهند شد .

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: اعتراض به برگزاری این کنفرانس استعماری توسط ملت بحرین در آستانه روز قدس، منعکس کننده ندای مظلومیت بحرینی ها و فلسطینی ها در مقابل ظالمین و مستکبرین خواهد بود و ایران در مقابله با برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین باید بر بعد دیپلماتیک ،حقوقی و رسانه ای تاکید کند.

عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: ملت بحرین نیز با تظاهرات و اعتراضات شدید و البته مسالمت آمیزشان در آستانه روز جهانی قدس، علیه این کنفرانس و معامله قرن می توانند ندای مظلومیت هر دو ملت فلسطین و بحرین را رسانه ای و جهانی کنند.

عرب در پایان خاطر نشان کرد: تقویت پیوند جنبش ملت بحرین با آرمان فلسطین روح مجددی در جنبش شیعیان بحرین خواهد دمید و هویت مقاومتی آن را تقویت خواهد کرد و بحرین بار دیگر محل تاکیدی بر پیوستگی عمیق منافع ملی ایران و مساله فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !