بررسی لپ تاپ MSI P65 8RE


رسانه کلیک – ام اس آی P65 لپ تاپی قدرتمند و زیبا از سری پرستیژ است. در ادامه این مطلب بررسی لپ تاپ MSI P65 را بخوانید. کمپانی بزرگ MSI برای آن دسته افرادی که به دنبال یک لپ تاپ فوق العاده قدرتمند برای اجرای سنگین ترین برنامه ها هستند و از طرفی به ظاهر […] نوشته بررسی لپ تاپ MSI P65 8RE اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

#chartdiv15 { width : 100%; min-height : 500px; } #chartdiv7 { width : 100%; min-height : 500px; } رسانه کلیک – ام اس آی P65 لپ تاپی قدرتمند و زیبا از سری پرستیژ است. در ادامه این مطلب بررسی لپ تاپ MSI P65 را بخوانید.

کمپانی بزرگ MSI برای آن دسته افرادی که به دنبال یک لپ تاپ فوق العاده قدرتمند برای اجرای سنگین ترین برنامه ها هستند و از طرفی به ظاهر زیبا هم اهمیت زیادی می دهند، سری پرستیژ را معرفی کرده تا پاسخگوی سلیقه های مختلف باشد. جدیدترین محصول تولید شده از این سری، MSI P65 نام دارد که از نظر ظاهر و سخت افزار نسبت به نسل قبل پیشرفت زیادی کرده است. در ادامه مطلب با بررسی این لپ تاپ هیجان انگیز ام اس آی همراه ما باشید.

مشخصات

ابعاد 357.7 در 247.7 در 17.9 میلیمتری
وزن 1.88 کیلوگرم
اندازه نمایشگر 15.6 اینچ
نوع نمایشگر IPS LCD – از نوع مات
رزولوشن نمایشگر فول اچ دی
پردازنده اینتل Core i7
مدل پردازنده 8750H
رم 16 گیگابایت
SSD 512 گیگابایت
پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1060
باتری 4 سلولی – 82Wh

طراحی

اگر با لپ تاپ های گیمینگ MSI آشنا باشید، متوجه تفاوت زبان طراحی P65 نسبت به آن ها خواهید شد. برخلاف لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی که معمولا ترکیب رنگی مشکی و قرمز دارند، در سری پرستیژ از ترکیب رنگی روشن همراه با ساختاری ظرفیت تر استفاده شده است.

ام اس آی برای بدنه این لپ تاپ از فلز نقره ای رنگ استفاده کرده تا علاوه بر ایجاد ظاهری لوکس، مقاومت بالایی هم داشته باشد. با وجود اینکه طراحی و ساخت بدنه دستگاه در برابر مدل های گیمینگ ظریف تر بوده، اما همچنان نسبت به اولترابوک های بازار جثه بزرگ تری دارد. البته این نوع طراحی با توجه به مشخصات سخت افزاری دستگاه کاملا قابل انتظار بوده و نمی توان به آن ایرادی گرفت.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

روی قاب پشتی دستگاه همان لوگوی اژدهای معروف که روی لپ تاپ های MSI قرار می گیرد، مشاهده می شود. این لوگو نشانگر این است که با یک محصول گیمینگ اما در کالبدی متفاوت طرف هستیم. با باز کردن لپ تاپ، صفحه نمایش آن همراه نام MSI، دوربین وبکم و میکروفون مشاهده می شود. نمایشگر P65 به خوبی درون قاب جای گرفته و به جز بخش پایینی آن، حاشیه های کمی دارد.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

با گذر از بخش روبرویی، به شاسی P65 می رسیم که از کیبورد و تاچ پد میزبانی می کند. بالای کیبورد محفظه های خروجی هوا برای فن مشاهده می شود. درست وسط این بخش، دکمه فلزی پاور تعبیه شده است. با توجه ابعاد 357.7 در 247.7 در 17.9 میلی متری دستگاه، کار کردن با صفحه کلید و دسترسی به همه دکمه های آن به خوبی قابل انجام است.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8REام اس آی P65 حدود 1.88 کیلوگرم وزن دارد که در مقابل اکثر مدل های گیمینگ بازار، سبک تر است. با توجه به وزن دستگاه می توان گفت حمل و نقل آن نسبتا آسان بوده و کاربر از این لحاظ مشکل خاصی با آن نخواهد داشت.

صفحه نمایش

نمایشگر MSI P65 شامل یک پنل IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی می شود. این صفحه نمایش که 15.6 اینچ اندازه دارد، با نرخ ریفرش 60 هرتز عمل می کند. با توجه به این میزان از نرخ ریفرش، ممکن است انتظارات شما برای اجرای بازی های گرافیکی که نیاز به سرعت پاسخ بالا دارند، به اندازه کافی برطرف نشود. ام اس آی برای نسخه 8RF این لپ تاپ از پنل 144 هرتزی بهره گرفته که برای اجرای بازی مناسب تر است.

با توجه به ساختار مات نمایشگر، برای استفاده از لپ تاپ در محیط هایی با نور مستقیم با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. روشنایی نمایشگر در حد متوسطی بوده و در حداکثر حالت خود به 235 نیت می رسد.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

بر اساس گفته های ام اس آی، نمایشگر این لپ تاپ قادر به پشتیبانی از صد درصد فضای رنگی sRGB خواهد بود که نشان دهنده دقت بالای آن است. رنگ ها در P65 نزدیک به واقعیت و با کمترین اغراق نمایش داده می شوند. این وضعیت با تغییر زاویه دید هم به همین شکل بوده و تغییر رنگی محسوسی ایجاد نمی شود.

قابلیت اختصاصی MSI که با نام True Color شناخته می شود، به صورت پیش فرض در لپ تاپ P65 حضور دارد و از طریق برنامه دراگون سنتر در دسترس است. شما می توانید با استفاده از True Color برای شخصی سازی صفحه نمایش دستگاه اقدام کنید. در این بخش چندین مود پیش فرض مانند حالت گیمینگ، فیلم، طراحی، Srgb و تعدادی دیگر وجود دارد. علاوه بر این ها، امکان ایجاد تغییرات در نحوه نمایش رنگ ها به صورت دستی هم به کاربر داده شده است.

کیبورد و تاچ پد

کیبورد P65 شامل دکمه های مربعی بزرگی می شود که با ارتفاع مناسب درون شاسی دستگاه جای گرفته اند. کار کردن با این دکمه ها بسیار راحت بوده و احتمال فشردن اشتباهی آن ها بسیار پایین است. با توجه به طول نسبتا کم بدنه دستگاه و همچنین سایز بزرگ دکمه های کیبورد، فضای کافی برای بخش Num وجود نداشته و شما باید از اعداد موجود در کلیدهای اصلی استفاده کنید.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

برخلاف اغلب لپ تاپ های گیمینگ MSI که از سیستم نور پس زمینه RGB برای صفحه کلید بهره می برند، P65 فقط قادر به روشن کردن کلید ها با نور تک رنگ است. امکان کم و زیاد کردن میزان نور سفید پشت کلیدها در چند وضعیت به کاربر داده می شود.

پایین صفحه کلید دستگاه، تاچ پد 7 در 10 سانتی متری آن مشاهده می شود. گوشه سمت چپ بخش بالایی این تاچ پد را یک سنسور اثر انگشت اشغال کرده که برای قفل کردن ویندوز با ایمنی بالا به کار می آید. عملکرد این تاچ پد به اندازه ای خوب است که نیازی به ماوس نداشته باشید. حرکت دادن انگشت دست روی این تاچ پد به روانی انجام شده و عملکرد خوبی را خود نشان می دهد.

ارتباطات

ام اس آی P65 تمامی پورت های مورد نیاز برای یک کاربر حرفه ای را شامل می شود. لبه سمت چپ دستگاه کنار محفظه فن، پورت های Kensington lock، اترنت، دو عدد USB 3.1، هدفون و میکروفون مشاهده می شود. لبه سمت راست هم یک عدد پورت USB 3.1، تاندربولت 3، مینی دیسپلی، HDMI و پاور قرار گرفته است. بخش روبرویی و پشتی دستگاه هیچ پورتی وجود ندارد.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

اتصال وای فای در این لپ تاپ را تراشه اینتل AC 9560 برعهده دارد که با سرعت مناسبی شما را به اینترنت متصل می کند. این تراشه نسخه 5.0 بلوتوث را هم به این لپ تاپ آورده است.

عملکرد

تراشه محبوب اینتل Core i7 مدل 8750H برای لپ تاپ MSI P65 در نظر گرفته شده است. این پردازنده همراه با 16 گیگابایت رم DDR4 شما را برای اجرای سنگین ترین برنامه ها و بازی ها همراهی می کند. در کنار این ها، پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 1060 Max-Q هم حضور دارد که با 6 گیگابایت رم GDDR5 قدرت بالایی را در اختیارتان قرار می دهد.

ام اس آی این لپ تاپ را به 512 گیگابایت SSD مجهز کرده است. حافظه SSD استفاده شده برای این مدل از نوع NVMe بوده که عملکرد پر سرعتی دارد. با توجه نبود هارد درایو در این دستگاه، شما باید به همین 512 گیگابایت ظرفیت SSD بسنده کنید.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

برای بررسی قدرت سخت افزاری این لپ تاپ، بازی های مختلفی را روی آن اجرا کردیم. این بازی ها به لطف پردازنده پرافیکی 8 هسته ای و تراشه قدرتمند Core i7، بدون کوچک ترین افت فریم با رزولوشن 1080p اجرا شدند. برای آشنایی بیشتر با قدرت سخت افزاری MSI P65، به نتایج بنچمارک گرفته شده توسط آن توجه کنید.

Cinebench R15 CPU Single 64bit

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

Cinebench R15 CPU Multi 64bit

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

سیستم عامل ویندوز 10 نسخه Home به صورت پیش فرض در این لپ تاپ نصب شده است. در این سیستم عامل برنامه های کاربردی MSI مانند Dragon Center هم یافت می شود. برنامه Dragon Center به عنوان مرکز مدیریت و کنترل بخش‌های مختلف لپ تاپ P65 به حساب می‌ آید. در منوی System Monitor این امکان به کاربر داده شده تا عملکرد قسمت‌ های مختلف دستگاه را مانیتور کند.

System Tuner منویی است که در آن می‌ توان برای ایجاد تغییرات در عملکرد بخش ‌های مختلف لپ تاپ مانند سرعت فن اقدام کرد. همچنین در این بخش چندین مود برای تعیین میزان قدرت مورد نیاز موجود است. برای مثال در مود Turbo حداکثر کارایی لپ تاپ فعال شده و امکان اورکلاک به کاربر ارایه می‌شود. Mobile Center منوی دیگری است که برای اتصال لپ تاپ به گوشی کاربرد دارد.

صدا

لپ تاپ های ام اس آی معمولا از نظر قدرت صدا بهترین هستند. ام اس آی P60 از این قاعده مستثنی نبوده و به دو عدد اسپیکر قدرتمند مجهز شده است. با وجود اینکه اسپیکرها در زیر بدنه دستگاه قرار گرفته اند، اما همچنان از نظر حجم و کیفیت، وضعیت قابل قبولی دارند. متاسافانه برای این مدل از سابووفر برای تقویت صدا بم استفاده نشده است.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8REحضور برنامه محبوب DYNAUDIO نکته جذاب MSI P60 در بخش صدا محسوب می شود. توسط این اپلیکیشن می‌ توان مودهای مختلف صوتی را برای دسترسی به بالاترین کیفیت اعمال کرد. علاوه بر مودهای از پیش تنظیم شده، قابلیت ایجاد تغییرات به صورت دستی هم در این برنامه ارایه می شود.

باتری

با وجود اینکه این روزها فاکتور شارژدهی در لپ تاپ ها به فراموشی سپرده شده، اما ام اس آی تمامی سعی اش را به کار گرفته تا از این نظر قدرتمند باشد. برای ام اس آی P65 یک عدد باتری 4 سلولی با توان اسمی 82 وات ساعت در نظر گرفته شده است. با یک فول شارژ کردن دستگاه در صورتی که فقط وبگردی کنید و سراغ برنامه سنگینی نروید، به شارژدهی بین 6 تا 7 ساعت خواهید رسید. این مقدار با اجرای بازی و نرم افزارهای گرافیکی ممکن است به یک ساعت یا حتی کمتر کاهش یابد.

بررسی لپ تاپ  MSI P65 8RE

در برنامه دراگون سنتر، مود ECO برای مصرف کم تر باتری وجود دارد. با فعال سازی این مود عملکرد سخت افزاری دستگاه محدود شده و از این طریق باتری کمتری مصرف می شود.

بررسی

MSI P65 RE

9.3 امتیاز

اگر به دنبال لپ تاپی قدرتمند و در عین حال با ظاهری زیبا هستید، محصول جدید سری پرستیژ ام اس آی با مدل P65 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

نقاط مثبت

طراحی ظریف تر نسبت به محصولات گیمینگ بازار صفحه نمایش با پشتیبانی کامل از فضای رنگی sRGB بهره گیری از پردارنده Core i7 8750H حضور SSD با ظرفیت 512 گیگابایت

نقاط منفی

زبان طراحی و ترکیب رنگی دستگاه ممکن است باب میل برخی کاربران نباشد عدم بهره گیری از نمایشگر 4K نبود هارد درایو برای دسترسی به حافظه بیشتر

جمع بندی

طراحی 0
صفحه نمایش 0
کیبورد و تاچ پد 0
ارتباطات 0
عملکرد 0
صدا 0
باتری 0

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...