10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!


رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های آل پاچینو که به عقیده بسیاری شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینما است، می پردازیم. آل پاچینو بازیگر و کارگردان آمریکایی است که تاکنون 8 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. وی تاکنون در فیلم های به یاد ماندنی […] نوشته 10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید! اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های آل پاچینو که به عقیده بسیاری شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینما است، می پردازیم.

آل پاچینو بازیگر و کارگردان آمریکایی است که تاکنون 8 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. وی تاکنون در فیلم های به یاد ماندنی بسیاری به ایفای نقش پرداخته و سبک بازیگری منحصر به‌فرد خود را در ذهن همگان بر جای گذاشته است. در ادامه این مطلب همراه کلیک باشید تا با 10 مورد از معروف ترین و بهترین فیلم های آل پاچینو آشنا شوید.

10- The Devil’s Advocate

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

The Devil’s Advocate یکی از معروف ترین فیلم هایی است که آل پاچینو در آن به ایفای نقش پرداخته است. وی با بازی در این فیلم توانست نظر منتقدان را به خوبی جلب کند. آل پاچینو در این فیلم که محصول سال 1997 بوده و کیانو ریوز و شارلیز ترون نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند، نقش شیطان را ایفا کرده است. میزان فروش این فیلم نیز با توجه به هزینه آن رقم بسیار خوبی بود.

9- Dog Day Afternoon

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

Dog Day Afternoon فیلمی به کارگردانی سیدنی لومت و روایت‌ کننده ماجرای واقعی یک سرقت بانک در بروکلین مربوط به سال 1972 است. آل پاچینو در این فیلم نقش مردی سرگردان به نام سونی ورتزیک را ایفا کرده که طی عملی فداکارانه، به همراه دوستش دست به سرقت بانک می زنند. وی برای ایفای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.

8- Serpico

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

Serpico فیلمی دیگر به کارگردانی سیدنی لومت بوده که آل پاچینو به ایفای نقش در آن پرداخته است. این فیلم یکی از آثار تحسین‌ شده صنعت سینما در دهه هفتاد است. سرپیکو داستان زندگی و فعالیت‌ های یک پلیس نیویورکی است که علیه فساد طغیان کرده و این موضوع باعث می‌ شود که بالادستی‌ هایش نیز علیه او موضع‌ گیری کنند. آل پاچینو برای نقش آفرینی در این فیلم نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

7- Dick Tracy

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

Dick Tracy فیلمی محصول سال 1990 به کارگردانی و هنرپیشگی وارن بیتی در نقش دیک تریسی (مامور پلیس) و آل پاچینو در جبهه مقابل وی است. این فیلم برگرفته از سری کمیک استریپ های دیک تریسی (اثر چستر گلد) است. این فیلم در سال 1991 نامزد دریافت 7 جایزه اسکار شد که یکی از آن ها متعلق به آل پاچینو برای نقش مکمل مرد بود. این فیلم جوایز اسکار بهترین موسیقی، گریم و طراحی صحنه را به دست آورد. دیک تریسی یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو است.

6- And Justice for All

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

And Justice for All فیلمی در ژانر جنایی، درام و مهیج به کارگردانی نورمن جویسن و محصول سال 1979 است. در این فیلم، آل پاچینو نقش وکیل مدافعی به نام آرتور کرکلند را ایفا کرده که تصمیم می‌ گیرد دفاع از قاضی فلمینگ را به اتهام هتک حرمت به عهده بگیرد و در این حین مشکلات مختلفی برای وی ایجاد می شود. وی برای ایفای این نقش نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

5- Glengarry Glen Ross

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

Glengarry Glen Ross فیلمی درام و آمریکایی به کارگردانی جیمز فولی و محصول سال 1992 است. این فیلم بر اساس نمایشنامه‌ ای با همین نام نوشته دیوید ممت ساخته شده است. آل پاچینو در این فیلم نقش به یاد ماندنی ریکی روما را در کنار بازیگرانی همچون الک بالدوین و کوین اسپیسی ایفا کرد که برای وی نامزدی دریافت اسکار نقش مکمل مرد را نیز به همراه داشت.

4- Scarface

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

کمتر کسی هست که با شنیدن نام آل پاچینو به یاد نقش آفرینی وی در فیلم Scarface و شخصیت تونی مونتانا نیفتد. تونی مونتانا پناهنده ای کوبایی بوده که رویای یک شبه ثروتمند شدن را در سر دارد و با همین رویا، به مرور به یکی از بزرگترین گانگسترهای زمان خود تبدیل می شود. پاچینو برای ایفای نقش تونی مونتانا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. فیلم Scarface بی تردید یکی از مشهورترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می رود.

3- Insomnia

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

Insomnia فیلمی روان شناسانه به کارگردانی کریستوفر نولان است. این فیلم در اصل بازسازی فیلمی نروژی محصول سال 1997 به همین نام است. داستان این فیلم در مورد دو کارآگاه پلیس است که به دنبال سرنخ برای قتل دختری جوان می‌ گردند. Insomnia توانست نظر منتقدان را به خوبی جلب کرده و فروش موفقی نیز داشته باشد. رابین ویلیامز نیر در کنار آل پاچینو در این فیلم به نقش آفرینی پرداخت. بی خوابی یکی از بهترین فیلم های آل پاچینو محسوب می شود.

2- Scent of a Woman

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

Scent of a Woman فیلمی محصول سال 1992 است که نقش آفرینی آل پاچینو در آن نهایتا جایزه اسکار نقش اول مرد را برای وی به ارمغان آورد. وی در این فیلم نقش یک افسر بازنشسته و نابینا به نام فرانک اسلید را ایفا کرده که پرستاری جوان برای مراقبت از وی به منزلش رفته است و طی آشنایی این دو نفر باهم، اتفاقات جالبی رقم می خورد. تعدادی از سکانس های این فیلم، به یاد ماندنی ترین سکانس های تاریخ سینما به شمار می رود.

1- سه گانه Godfather

10 فیلم برتر آل پاچینو که حتما باید ببینید!

بسیاری از منتقدان از فیلم های پدرخوانده و یا همان Godfather، به عنوان مشهورترین سه گانه تاریخ سینما یاد می کنند و آل پاچینو نیز بی تردید به یاد ماندنی ترین نقش آفرینی خود را در این سه گانه در نقش مایکل کورلئونه بر جای گذاشته است. اگرچه Godfather سومین فیلمی بود که پاچینو در آن نقش آفرینی می کرد؛ با این حال وی توانست با بازی در این فیلم نظرهای بسیاری را به خود جلب کرده و اولین نامزدی اسکار خود را نیز دریافت نماید. این فیلم محصول سال 1972 بود.

پاچینو در سال 1974 نیز با بازی در دومین فیلم Godfather نیز بسیار خوش درخشید و بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار و برنده جایزه بفتا شد. دو فیلم اول از سه گانه پدرخوانده در فهرست 10 فیلم برتر IMDB قرار دارند.

فیلم Godfather 3 پس از 26 سال و در سال 1990 اکران شد. آل پاچینو برای بازی در این فیلم تنها نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. این فیلم نسبت به دو فیلم اول سه گانه پدرخوانده امتیاز و افتخارات کمتری نیز به دست آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟