آمدنیوز از تلاش برای تجزیه ایران کوتاه نمی‌آید


آمدنیوز از تلاش برای تجزیه ایران کوتاه نمی‌آید

این کانال تلگرامی با تکرار موضع تجزیه‌طلبانه خود، خواستار برگزاری همه‌پرسی برای تعیین تکلیف اقوام لر، بلوچ، ترک و عرب شده است!

به گزارش جام نیوز، بعد از آنکه دونالد ترامپ چند روز پیش در توییتی توهین‌آمیز ایران را به "نابودی" تهدید کرد، کانال تلگرامی آمدنیوز در اقدامی تأمل برانگیز با انتشار سلسله یادداشت‌هایی ضمن استقبال از اظهارات جنگ‌طلبانه رئیس‌جمهور آمریکا، به مقامات آمریکایی گرا داد که مسیر «نابودی ایران» از «تجزیه کشور» می‌گذرد.

پس از آگاهی‌بخشی جام نیوز درباره این نیت شوم، آمدنیوز به‌جای عذرخواهی از مردم ایران و حذف یادداشت های توهین‌آمیز خود، ضمن اینکه جام نیوز را به دروغ‌پردازی درباره خود متهم کرد، با انتشار یادداشتی تازه، به دفاع از عملکرد این کانال در انتشار اخباری با سمت و سوی تجزیه ایران و حمایت از مواضع خصمانه آمریکا علیه مردم ایران پرداخت و نوشت: «در یادداشتی که با عنوان «ترامپ و پایان مماشات با رژیم ایران!» در کانال «آمدنیوز» منتشر شد؛ به‌وضوح بر حق انتخاب و اختیار مردم تأکید و آن‌ را محترم شمارده است. در این یادداشت تأکید شده بود که مردم ایران از جمله شهروندان استان‌های آذربایجان، کردستان، خوزستان و ... باید آزادانه حق انتخاب داشته و خود آن‌ها برای آینده خود و فرزندان‌شان تصمیم بگیرند.»

آمدنیوز و مدیران آن علی‌رغم اینکه در این یادداشت تلاش دارند رد تحرکات تجزیه طلبانه خود را پاک کنند، ولی همانطور که در متن بالا مشاهده شد، تاکید بر«حق انتخاب و اختیار مردم استان‌های خوزستان، آذربایجان و کردستان برای تصمیم‌گیری درباره آینده زندگی فرزندانشان» در واقع تکرار همان مطالب تجزیه‌طلبانه‌ای است که در یادداشت های قبلی این کانال آمده بود.

آمدنیوز در یادداشتی که در تاریخ سوم خرداد با عنوان "ترامپ و پایان مماشات با رژیم ایران!" منتشر کرده بود با ادعای اینکه «بحرین پس از جدایی از ایران در دوران محمدرضا پهلوی به حق خود رسید و مردمانش اکنون از ثروت، رفاه، آسایش و آرامش برخوردارند»، به‌صورت علنی جدایی استان‌های خوزستان، آذربایجان، کردستان را تنها راه رسیدن به آرامش و آسایش شهروندان این استان‌ها خوانده و نوشته بود: «توییت‌های ترامپ و جمهوری‌خواهان، حاوی آماده‌سازی افکار عمومی برای حمله به ایران است. اقدامی که منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی و رسیدن به حق منصفانه، همراه با تقسیم عادلانه منابع خواهد بود. به‌عنوان نمونه در سال ۱۳۵۰ بحرین به حق خود رسید و اکنون ثروت، رفاه، آسایش و آرامش مردم آن با کدام مناطق دیگر ایران قابل قیاس است؟ چرا نباید مردم خوزستان، آذربایجان، کردستان و سایر نقاط به حق تاریخی خود برسند؟»

این کانال تلگرامی در بخشی از یادداشت تازه‌اش برای کاستن از حساسیت‌ها نسبت به پروژه تجزیه طلبی، بحث ایالتی کردن ایران را پیش کشیده است و شاهد مثال خود را از «بحرین» به ایالات متحده آمریکا برده و ادعا کرده که: «شهروندان ایالت‌های مختلف آمریکا، که با آزادی، اختیار و حق انتخاب، موجب پیشرفت همه شئون زندگی‌شان شدند، در حال حاضر در عین استقلال، همگی در یک کشور و زیر یک پرچم، زندگی می‌کنند»

آنگاه بلافاصله پس از طرح این موضوع، با تکرار موضع تجزیه‌طلبانه خود، خواستار برگزاری همه‌پرسی برای تعیین تکلیف اقوام لر، بلوچ، ترک و عرب شده است!

آمدنیوز در این باره می‌نویسد: «مگر رژیم ایران همواره تاکید ندارد که پرچمدار دموکراسی است و برای مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای شهر انتخابات آزاد برگزار می‌کند؟ خب! اگر حقیقت این است، لااقل پایبند به دموکراسی‌ای باشند که مدعی آن هستند و با برگزاری همه‌پرسی، نظر شهروندان لر، بلوچ، ترک، عرب و... را جویا شوند. کجای این اقدام مخالف دموکراسی است؟»

بخشی از یادداشت جدید آمدنیوز که در آن خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین تکلیف اقوام لر، بلوچ، ترک و عرب شده است

آمدنیوز از تلاش برای تجزیه ایران کوتاه نمی‌آید

آمدنیوز همچنین در حالی پس از توییت توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا مبنی بر نابودی ایران، از یکسو «تجزیه ایران» را تنها راه رسیدن ایرانی ها به آرامش و آسایش و ثروت معرفی مینماید و از سوی دیگر به مقامات آمریکایی گرا میدهد که نابودی ایران از مسیر تجزیه این کشور میگذرد که هیچ‌کدام از شاهدمثال‌هایش واقعی نیست؛ به عبارت دیگر نه بحرین پس از جدایی از ایران در دوران پهلوی به ثروت، آرامش و آسایش رسیده و نه ایالت‌های آمریکا در عین استقلال و زندگی در زیر پرچم آمریکا انگونه که آمدنیوز مدعی شده از پیشرفت در همه شئون زندگی‌شان برخوردارند.

بهار عربی در بحرین

ادعای دروغ آمدنیوز و مدیران این کانال تلگرامی درباره اینکه «بحرین پس از جدایی از ایران به حق خود رسید و [شهروندان آن] اکنون ثروت، رفاه، آسایش و آرامش دارند» درحالی است که در سال 2011 همزمان با بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، مردم بحرین نیز که از خفقان و فقر و تبعیض و فساد حاکمان خود به تنگ آمده بودند، علیه دیکتاتوری حاکم بر این کشور بپا خاستند و ضمن اینکه خواستار برکناری خاندان آل خلیفه شدند، تدوین یک قانون اساسی جدید برای رفع تبعیض‌ها را مطالبه کردند؛ اعتراضاتی که با برخورد خشن ماموران آل خلیفه و با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان سعودی، امارات و اردن به شدیدترین وجه ممکن سرکوب شد.

در این اعتراضات خونین صدها نفر کشته و زخمی و ده ها نفر بازداشت و روانه زندان شدند، عده ای اعدام و عده‌ای هم به سلب تابعیت از کشور بحرین محکوم شدند.

این وضع مردم بحرین پس از جدایی از ایران است که آمدنیوز تلاش می‌کند با وارونه نشاندن حقایق، این جزیره را بهشت آمال و آرزوها معرفی نماید تا بلکه با خبرسازی بتواند طرح تجزیه طلبانه خود را در ایران پیش ببرد.

ایالات متحده آمریکا بدون روتوش

آمدنیوز همچنین درحالی تلاش دارد با بزک کردن آمریکا، ایالات متحده را کشوری معرفی نماید که شهروندان آن از پیشرفت در همه شئون زندگی‌ برخوردارند که آمار رسمی منتشر شده در رسانه‌های بین المللی خلاف ادعای آمدنیوز را نشان میدهد که در ادامه اشاره مختصری به وضعیت فقر و فلاکت حاکم بر آمریکا میکنیم:

فقر مطلق در کنار ثروت انبوه در آمریکا

نشریه نیوزویک در اواسط دسامبر2017 در گزارشی با اشاره به سفر«فیلیپ آلیستون» نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه فقر و نابرابری شدید به آمریکا به نقل از وی نوشت: شاید برخی بگویند چرا نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه فقر مفرط و حقوق‌بشر به کشور ثرومندی مانند آمریکا سفر می‌کند. اما واقعیت این است که علی‌رغم ثروت زیادی که در آمریکا وجود دارد، نابرابری شدید و فقر گسترده نیز در کنار آن همزیستی می‌کند.

46 درصد مردم آمریکا در خط فقر زندگی می‌کنند

سایت فارسی صدای آمریکا در سال 2012 در گزارشی با عنوان "۱۵ درصد آمریکایی ها زیر خط فقر اند" نوشت: اداره آمار آمریکا روز سه شنبه با انتشار گزارشی گفت ۱۵ درصد، یعنی ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم در زیر خط فقر زندگی می کنند، گزارش اداره آمار آمریکا همچنین حاکی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۱، ۳۰۰ هزار نفر بر تعداد کسانی که زیر خط فقر اند افزوده شده است.

آمدنیوز از تلاش برای تجزیه ایران کوتاه نمی‌آید

نیمی از مردم آمریکا قادر به تامین غذا نیستند

خبرگزاری امریکایی سی ان ان در 28 اردیبهشت امسال با انتشار گزارشی درباره فقر در آمریکا نوشت: تقریبا نیمی از خانوار‌های امریکایی قادر به تأمین غذای کافی و اجاره مسکن خود نیستند و حتی یک سنت هم پس‌انداز دارند.

آمدنیوز از تلاش برای تجزیه ایران کوتاه نمی‌آید

این وضعیت زندگی درکشور ثروتمند امریکاست؛ کشوری که در چهل سال گذشته نه با تحریم های فلج کننده و محاصر اقتصادی دیگر کشورها مواجه بوده نه جنگی هشت ساله بر آن تحمیل شده است؛ آمریکایی که آمدنیوز با نادیده گرفتن شعور مخاطبانش در اقدامی غیر حرفه ای و ناشیانه تلاش دارد با بزک کردن آن، بگوید: « ایالت‌های آمریکا در عین استقلال و زندگی در زیر پرچم آمریکا از پیشرفت در همه شئون زندگی‌شان برخوردارند»

حمایت همه جانبه از تجزیه طلبی بر ضد تمامیت ارضی ایران

در پایان یادآور می‌شود که پروژه تجزیه ایران که امروز از سوی کانال آمدنیوز دنبال می‌شود سابقه تاریخی دارد و استراتژی تجزیه ایران از طریق دامن زدن به تحرکات قومی و تجزیه طلبانه، از سال 1357 تا 1362 طی پنج سال در صدر برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشت و از سوی متحدان منطقه‌ای آنها نیز حمایت می‌شد.

تحرکاتی ضدملی که با هوشیاری مردم فهیم و شریف ایران و دلاوری‌های سپاه، ارتش و بسیج و همچنین حضور گسترده مردم در صحنه عقیم ماند.

البته این خط مشی هنوز هم یکی از برنامه‌های مورد توجه سرویس‌های امنیتی بیگانه برای نقض تمامیت ارضی ایران است و اکنون نیز مقابله با آن از مشغولیت‌های وزارت اطلاعات و نهادهای ضد جاسوسی کشور و بخش های اطلاعات نظامی سپاه و ارتش به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...