دشت اسدآباد میزبان بیش از 250 پرنده مهاجر


دشت اسدآباد میزبان بیش از 250 پرنده مهاجر

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد از حضور بیش از 250 قطعه پرندگان مهاجر در دشت این شهرستان خبر داد.

روح الله زال پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: این تعداد از پرندگان مهاجر در تالاب پیرسلمان، اراضی کشاورزی دچار آبگرفتگی شده و نیز تصفیه خانه اسدآباد در حال زیست هستند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل وضعیت خوب بارندگی ها در سطح کشور و منابع خوب آب، حضور پرندگان مهاجر در دشت اسدآباد چندان نبوده و حضور مرغابی سانان انگشت شمار است تصریح کرد :اگرت، حواصیل، پرستو دریایی، گاوچرانک از جمله پرندگان مهاجری است که در اراضی کشاورزی دولت آباد و علی آباد و چنگر و حواصیل در تالاب پیرسلمان و بیش از 150 قطعه پرندگان مهاجر در تصفیه خانه شهر مشاهده شده است.

زال پور همچنین افزود: امسال این پرندگان مهاجر در دشت اسدآباد طی بارش ها و آبگرفتگی های ابتدای سال حضور زودهنگام داشته اند و بیش از 250 قطعه پرندگان مهاجر شامل گاوچرانک ،حواصیل، آبچلیک، کاکایی و اگرت به صورت زودهنگام وارد دشت اسدآباد شده‌اند.

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد در ادامه وضعیت تالاب پیرسلمان شهرستان به عنوان تنها تالاب طبیعی زنده استان همدان را نیز در شرایط خوب و عالی عنوان کرد و یاد آورشد: در حال حاضر حجم آب تالاب پیرسلمان طی بارش ابتدای سال به عمق 2 متر افزایش یافته و به تبع آن خروجی آب این تالاب به سمت زمین و اراضی‌های پایین دست و رودخانه‌ها نیز بیشتر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟