رژیم صهیونیستی محدوده ماهیگیری نوار غزه را کاهش داد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، رژیم صهیونیستی باز هم قلمرو فعالیت ماهیگیری درنوار غزه را کاهش داده...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، رژیم صهیونیستی باز هم قلمرو فعالیت ماهیگیری درنوار غزه را کاهش داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، سخنگوی یک ارگان وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که مسئول عملیات غیر نظامی در سرزمین‌های فلسطینی است، اعلام کرد "تا دستور جدید" به ساکنان نوار غزه اجازه داده خواهد شد در فاصله شش مایلی از ساحل دریا ماهیگیری کنند.
رژیم صهیونیستی پنجم ژوئن منطقه ماهیگیری مجاز برای ساکنان نوار غزه را از ۱۵ مایل دریایی به ۱۰ مایل دریایی کاهش داده بود و محاصره زمینی، دریایی و هوایی شدیدی را علیه نوار غزه که از بیش از یک دهه پیش به این طرف کنترل آن را جنبش مقاومت فلسطین حماس در دست دارد، تحمیل کرده است.
پانزده مایل بیشترین فاصله‌ای است که از سال‌ها پیش به این طرف رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه اجازه داده است تا در آن محدوده ماهیگیری کنند. سازمان‌های دفاع از حقوق بشر فلسطینی می‌گویند این محدوده کم‌تر از ۲۰ مایلی است که در سال‌های دهه ۱۹۹۰ و توافقنامه‌های اسلو میان اسرائیل و فلسطینی‌ها درباره آن توافق کرده اند.
بیش از یک سال قبل فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به محاصره‌ای که رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها اعمال کرده است و برای حق بازگشت به سرزمین‌های اجدادی خود راهپیمایی برگزار می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم