تصاویر شهدا در مناطق گردشگری یزد نصب شود


تصاویر شهدا در مناطق گردشگری یزد نصب شود

گروه فرهنگی ــ امام‌ جمعه مهریز گفت: نصب تصاویر شهدا در مکان‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان نه تنها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود بلکه به عنوان کار فرهنگی، از مطالبه‌های خانواده شهیدان و ایثارگران منطقه است.

تصاویر شهدا در مناطق گردشگری یزد نصب شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز، 22 خردادماه در اولین جلسه شورای مشورتی دفاع مقدس شهرستان مهریز اظهار کرد: نصب تصاویر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در مکان‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از بسیاری ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در منطقه پیشگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی افزود: این اقدام نه تنها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم، گردشگران می‌شود بلکه به عنوان کار فرهنگی، از مطالبه‌های خانواده شهیدان و ایثارگران منطقه است.

وی ادامه داد: اگر توسط مسئولان امر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود این کار موجب آشنایی بیشتر مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با اهداف شهیدان و ضرورت تداوم راه آنها می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح کرد: اگر این مهم در عمل توسط دستگاه‌های مسئول در تفرجگاه‌های مختلف شهر اجرا شود شاهد پیشگیری از بسیاری معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ گردانی از سوی برخی افراد خواهیم شد که گسترش این کار موجب نارضایتی مردم شده است.

محی‌الدینی همچنین به اهمیت نصب تصاویر شهدا در جاده‌های اصلی و ورودی شهر مهریز اشاره کرد و از اینکه تاکنون برای انجام آن کار جدی توسط دستگاه‌های مسئول صورت نگرفته است، انتقاد کرد و پیگیری آن را تا حصول نتیجه خواستار شد.

محمدجواد برزگر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز نیز در این نشست با اشاره به وجود وحدت، ایثار و فداکاری میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس وحدت و همدلی میان رزمندگان زبانزد بود و امروز نیز همان رویه و روحیه را برای حل مشکلات شهرستان خواستاریم.

برزگر افزود: کشور ما امروزه امنیت و آسایش خود را مدیون رزمندگان و ایثارگران می‌داند و به واسطه مجاهدت و فداکاری این عزیزان کشور به این آسایش دست یافته است بنابراین همه ما به آنها و خانوادههایشان بدهکاریم.

معاون فرماندار مهریز ادامه داد: انتظار ما از این نشست‌ها ارائه برنامه‌های جدید، کارشناسانه و کاربردی است تا در مدیریت شهری از آنها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: فرمانداری این آمادگی را دارد تا نظرات و برنامه‌های اعضای شورا را اجرایی نماید و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی شهرستان از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کند.

برزگر بیان کرد: این شورا به عنوان بازوی مشورتی مدیران در امور شهدا باید پویاتر از همیشه زمینه را برای حضور موثر خانواده شهدا و ایثارگران توانمند مهیا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران