اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی است


اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی است

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب کشور گفت: توسعه سیاسی، توجه به تحزب و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت فعالان سیاسی، از تاکیدات در کشور است.

به گزارش ایسنا، حمید ملانوری‌ در نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، افزود: اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی است و تاکید می‌شود نخبه‌ها در احزاب فعالیت موثر داشته باشند. البته فایده بر حضور همه اقشار در احزاب است و استفاده از ظرفیت افراد می‌تواند به دولت و نظام کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید خانه‌های احزاب به عنوان نهاد و تشکل، احزاب را دور هم جمع کند، ادامه داد: تا این لحظه در ۱۷ استان خانه احزاب تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه فرآیند تاسیس احزاب در استان‌ها بر اساس قانون جدید آسان شده است، تصریح ‌کرد: برای تاسیس دفتر در استان‌ها به محض معرفی فرد در استان برای فعالیت در دفاتر استانی فرآیند کار بدون بروکراسی اداری آغاز و در کم‌ترین زمان ممکن باید دستور راه‌اندازی دفاتر صادر شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به موضوع پرداخت یارانه احزاب اشاره کرد و یادآور شد: در دو سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یارانه به خانه احزاب کشور تعلق گرفته است و در تلاش هستیم این مبلغ ارتقا پیدا کند تا خانه‌های احزاب در استان‌ها نیز فعالیت خوبی داشته باشند.

ملانوری‌ ادامه داد: ۱۱۰ حزب خودشان را با قانون جدید تطبیق داده‌اند و ۱۰ حزب دیگر در حال تطبیق خود با قانون جدید هستند و می‌توان عنوان کرد تا به امروز ۱۲۰ حزب فعالیت پروانه فعالیت خواهند داشت و از این پس مابقی برای فعالیت خود باید درخواست فعالیت جدید دهند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور به موضوع جبهه‌ها و ائتلاف‌ها در زمان انتخابات نیز اشاره و اظهار کرد: باید فعالیت‌ها به اطلاع ما برسد. در حال حاضر جبهه جمنا، جبهه اصولگرایان استان قم و اصلاح‌طلبان ایران اسلامی قانونی در حال فعالیت هستند؛ یعنی الان این سه جبهه فعال هستند.

ملانوری‌گفت: ما مانع فعالیت سیاسی افراد نیستیم اما اگر فردی به دنبال فعالیت سیاسی باشد باید پروانه فعالیت دریافت کند.

وی همچنین به فعالیت سمن‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور ۲۰ هزار سمن در حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به موضوع تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: احزاب دارای پروانه فعالیت می‌توانند درخواست تجمع کنند و اشخاص حقیقی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. ه تشکل‌های صنفی زیرمجموعه کمیسیون نیز می‌توانند درخواست تجمع کنند. البته احزاب ۷۲ ساعت قبل از تجمع باید تقاضای خود را ارائه دهند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق