پیشرفت های محسوس در صنعت ریلی


پیشرفت های محسوس در صنعت ریلی

خبرگزاری آریا- توانمندی‌هایی که امروز در صنعت ریلی می‌بینیم نشان می‌دهد پیشرفت‌ها به ویژه در حوزه‌های دانشی و ساخت داخل، محسوس است.

پیشرفت های محسوس در صنعت ریلی
خبرگزاری آریا- توانمندی‌هایی که امروز در صنعت ریلی می‌بینیم نشان می‌دهد پیشرفت‌ها به ویژه در حوزه‌های دانشی و ساخت داخل، محسوس است.
به گزارش آریا،رضا رحمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت ریلی کشور با اشاره به اینکه در 10 سال آینده به 40 هزار لوکوموتیو، واگن باری، مسافری و مترویی نیاز داریم افزود: اگر در طی این سال‌ها با ظرفیت کامل هم تولید در کشور صورت گیرد همچنان نیاز داریم.
وی اضافه کرد: البته مشکل در حوزه سفارش دهی به علت مشکلات در تأمین مالی است که پیگیری‌ها در دولت درباره تأمین مالی ادامه دارد.
وزیر صمت گفت: هم اکنون داخلی سازی در واگن مسافری به 75 درصد، باری 85 درصد و در واگن‌های مترو به 33 درصد رسیده است که با توانمندی‌های موجود و روان شدن فرآیند سفارش دهی، عمق ساخت داخل بیش از این هم افزایش خواهد یافت.
رحمانی با بیان اینکه به جد از داخلی سازی قطعات حمایت می‌کنیم افزود: هر جا صنعتگران موفق به ساخت داخل شدند اطلاع دهند و پیگیری کنند ما هم حمایت می‌کنیم ضمن اینکه واحد‌های مصرف کننده موظف شدند از محصولات ساخت داخل استفاده کنند.
وی ادامه داد: اگر بدانیم امکان ساخت هر قطعه‌ای در داخل وجود دارد از واردات آن به روش‌های گوناگون مانند وضع تعرفه، جلوگیری خواهیم کرد تا تولید کننده داخلی با آسودگی خاطر، بیشتر تولید کند البته رسانه‌ها هم باید حمایت کنند.
رحمانی با اشاره به اینکه به همه اجزای وزارت صنعت ابلاغ شده که در صورت وجود ساخت داخل باید از واردات جلوگیری شود گفت: البته بستر‌هایی مانند سامانه نیاز و سامانه محصولات دانشی را ایجاد کرده ایم که تولیدکنندگان می‌توانند از این طریق، توانمندی خود را اعلام کنند.
وزیر صنعت افزود: در این نمایشگاه دستاورد‌های صنعت ریلی، واحدی حضور دارد که قطعات حساس الکترونیکی خودرو را نیز تولید می‌کند و از آنجا که بسیاری از خودرو‌های کف پارکینگ خودروسازان با کمبود این قطعات مواجه است به معاونت صنایع دستور دادم تا هر چه سریع‌تر با این تولیدکنندگان نشستی را برگزار کنند تا با همکاری آنان، کمبود‌ها رفع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...