صادرات 289 میلیون دلاری صنایع دستی ایران در سال گذشته


صادرات 289 میلیون دلاری صنایع دستی ایران در سال گذشته

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور صادرات رسمی صنایع دستی کشور در سال گذشته را 289 میلیون دلار به استناد آمار گمرکات، اعلام و اضافه کرد: بخشی از صادرات صنایع دستی به شکل چمدانی انجام می‌شود که آمار دقیقی از آن نداریم.

به گزارش ایسنا، فرهاد غلامعلی فلاح پنج‌شنبه ٢٣ خرداد در آئین روز جهانی صنایع و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه در شیراز، اظهار کرد: در سال ۹۵ دو هزار طرح فرصت شغلی شهری و روستایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ فعالیت سامانه کارا آغاز شد، گفت: در سال ٩٧ با بررسی طرح‌ها، هشت میلیارد و یکصد میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار شهری و ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی حاصل شد.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز به عنوان دومین ایستگاه ۱۱۴ میلیارد تومان جذب شده است.

فلاح ادامه داد: در سال گذشته ۳۱ هزار فرصت شغلی ایجاد و اداره حمایت از تولید، مجوز تولید و صادرات را صادر و اجازه فعالیت داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل صدور مجوزها ۵۸ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کردیم، عنوان کرد: با ایجاد تفاهم نامه با صندوق بیمه عشایر روستایی توانستیم حدود چهار هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل، حمایت تولید استاندارد سازی بوده برای اینکه صادرکنندگان و تولیدکنندگان بتوانند نشان استاندارد رو داشته باشند در این زمینه در سال ۹۷، ۱۵۷ رشته را تدوین و امسال هم ۹ رشته دیگه به آن افزوده شد.

فلاح ادامه داد: با توجه به حادثه سیل و آبگرفتگی در برخی استان‌های کشور، با هماهنگی‌های انجام شده با دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت رفاه، بنا شد برای متقاصیانی که تسهیلات دریافت کردند مهلت تمدید گرفته شود.

به گزارش ایسنا، در خاتمه این مراسم از تمبر زنده یاد استاد شیشه گر و یک اثر نفیس خاتم کاری رونمایی شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون