10 جای دیدنی گیلان در تابستان


جاهای دیدنی گیلان بسیار زیاد است و نام بردن از تک تک آنها در یک مطلب کار دشواری است. آب و هوا و طبیعت زیبای گیلان باعث می شود که درهمه ایام سال بخصوص تابستان پذیرای مهمانان زیادی از سراسر ایران باشد. در اینجا سعی داریم شما را با سرسبزترین جاهای دیدنی گیلان در تابستان […] نوشته 10 جای دیدنی گیلان در تابستان اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی...

جاهای دیدنی گیلان بسیار زیاد است و نام بردن از تک تک آنها در یک مطلب کار دشواری است. آب و هوا و طبیعت زیبای گیلان باعث می شود که درهمه ایام سال بخصوص تابستان پذیرای مهمانان زیادی از سراسر ایران باشد. در اینجا سعی داریم شما را با سرسبزترین جاهای دیدنی گیلان در تابستان آشنا سازیم. با سیری در ایران همراه باشید…

۱-ماسال
درست در ۵۵ کیلومتری رشت، ییلاقی دست نخورده و به معنای واقعیه بکر به نام «ماسال» وجود دارد که هر چه از این ییلاق باصفا و خرم برای شما بگوییم کم است، در این حد بسنده کنید که تا چشم کار می‌کند چیزی جزء سبزی و سرسبزی چیزی به چشم نمی‌آید.این ییلاق سرسبز به دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم می‌شود و هر دو قسمت، آنقدر حس آرامش را درون شما القا می‌کند که هر دردی درونتان رو به خاموشی می‌رود.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۲-ماسوله
«ماسوله»، روستایی تاریخی و پلکانی‌ست که به اولین روستای تاریخی زنده کشور مشهور است. این روستای مه آلود به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گیلان شناخته می‌شود و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.معماری این روستای تاریخی به این صورت است؛ محوطه جلوی خانه‌ها و پشت‌بام‌ها هر دو به‌عنوان پیاده‌رو استفاده می‌شوند و همچنین بافت معماری ماسوله در دوران زندیه شکل‌گرفته و خیابان‌های کوچک و پله‌های بسیار اجازه‌ی عبور هر گونه وسیله‌ی نقلیه را به درون این روستای زیبا نمی‌دهد.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۳-جاده اسالم به خلخال
«جاده اسالم به خلخال»، جاده‌ای‌ست تماشایی و چشم نواز، به طول ۷۰ کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می‌گردد و به شهر خَلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود. قرار گرفتن این جاده در یکی از سرسبزترین مناطق ایران زمین موجب آن شده، که در هر فصلی از سال شاهد پوشاندن رختی نو بر تن این جاده‌ی پر خم و پیچ باشیم.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۴-ییلاقات سلانسر
اگر بخواهیم نزدیک‌ترین ییلاق را به مرکز گیلان نام ببریم، نامی جز «ییلاق سلانسر» بر زبان جاری نمی‌شود.شما در این ییلاق می‌توانید به رویای قدم زدن بر روی ابرها تحقق ببخشید. همچنین این منطقه با داشتن درختانی تنومند و چشمه‌هایی پر آب تجسم تکه‌ای بسیار کوچک از بهشت را برای شما تداعی می‌کند.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۵- قلعه رودخان
بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن، بنایی تاریخی در میان درختان سر به فلک کشیده و در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا خودنمایی می‌کند؛ و آن بنا چیزی جزء «قلعه رودخان» نیست.این قلعه یادگاری‌ست از دوره ساسانیان که در گذشته‌های دور دژ دفاعی اسماعیلیان نیز بوده است. قلعه رودخان نه تنها شما را به سو سوی تاریخ می‌کشاند بلکه چشمان شما را با منظره‌ی روح نواز خود مزین می‌کند.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۶-گردنه حیران
«گردنه حیران» منطقه‌ای حیرت انگیز و تماشایی‌ست که با طول ۳۵ کیلومتر در میانه‌های جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران شناخته می‌شود. زیبایی‌هایی در این گردنه وجود دارد که قدرت تکلم از توصیفش عاجز است.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۷-شیطان کوه
از آن دسته جاذبه‌هایی که در سفر خود به گیلان و مخصوصا لاهیجان نباید از دست بدهید، «شیطان کوه» می‌باشد. در قدیم شیطان کوه به شاه نشین معروف بوده و محلی برای جمع‌کردن آب مورد نیاز مزارع به شمار می‌آمده، اما این روزها آب این استخر، وسعت زیادی پیداکرده و وسطش بنایی تاریخی هم دیده می‌شود.لازم به ذکر است، اگر به دنبال تفریحات دلپذیری چون تله کابین، شهربازی هستید این منطقه را به هیچ وجهه از دست ندهید.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۸-جنگل گیسوم
«جنگل گیسوم» از آن دست جاذبه‌های بکر ایران به حساب می‌آید که چشمان شما را مسخ می‌کند و آن چنان روح و روان شما را به بازی می‌گیرد که گذر زمان را حس نخواهید کرد، درختان سر به فلک کشیده‌اش چنان در هم تنیده شده، که گویی روحی‌ست در دو بدن. اگر هم برای فرار از زندگی ماشینی نیاز به مکانی مملو از آرامش دارید، جنگل گیسوم میعادگاه همیشگی شما خواهد بود.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۹-آبشار دودوزن

«آبشار دودوزن» از آبشارهای زیبای استان گیلان است که در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزکی قرار دارد. هنوز پژوهش‌های دقیقی در مورد این آبشار صورت نگرفته است و به همین سبب کسی ارتفاع دقیق آن را نمی داند اما عددی برابر ۵۴ متر برای آن ذکر شده است. پوشش جنگلی انبوه، رودخانه‌های پر جوش و خروش، چشمه‌های آب و زیبایی‌های کم نظیر در حوالی این آبشار از جمله دلایلی است که گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

۱۰-روستای اولسبلنگاه
«اولسبلنگاه»، روستایی‌ست بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان، جایی که مردم ماسال آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند و هر بهار و تابستان به این روستای خرم کوچ می‌کنند. ییلاق دل‌فریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و ۴۸۹ متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ کرده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه‌های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ به راحتی از شما دلبری می‌کند.

10 جای دیدنی گیلان در تابستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات