منش پهلوانی فراتر از عنوان قهرمانی است


منش پهلوانی فراتر از عنوان قهرمانی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: قهرمانان ورزشی یقین بدانند که پهلوان منشی فراتر از قهرمانی و کسب نشان است و آن زمان که قهرمان ورزشی در عرصه پهلوانی مثال زدنی باشد می‌توان گفت که در این مسیر به هدف رسیده ایم.

علی خلیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته فرهنگ پهلوانی، ورزش‌های زورخانه ای و بسیج ورزشکاران، افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای نه تنها به عنوان یک رشته ورزشی تن و جان را می‌پرورد بلکه با فرهنگ اصیلی که همراه دارد روح و روان را نیز صیقل می‌دهد.

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی با توجه به تأثیرات مثبتی که در جامعه دارد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: حضور ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی باید نمایشی از قدرت جسمانی آمیخته با روحیه جوانمردی و اخلاقمداری باشد.

خلیلی بر لزوم نهادینه‌تر شدن فرهنگ پهلوانی در بین قهرمانان ورزشی تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت‌های اصلی ورزشکاران ما به عنوان یک ورزشکار جوان مسلمان، پیروی از سیره و مسلک الگوی جوانمردی و ایثار و گذشت مولا علی(ع) است که به ما آموخت پهلوانی آمیخته با فتوت و جوانمردی و شامل صفاتی همچون تواضع، حق پرستی و حقیقت طلبی، دیانت و صداقت، شجاعت و شهامت، ظلم ستیزی و مقاومت و پرهیز از عُجب و خودپسندی است.

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان زنجان نیز گفت: این رشته ورزشی زنجان در سایه وفاق، همدلی و تعامل بهتر و بیشتر، در قیاس با سال‌های گذشته پرفروغ تر شده است.

محمود میرزایی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در حد وسع و توان، این هیأت را در اعزام ورزشکاران به رقابت‌های قهرمانی کشور یاری می‌کند افزود: در زمان حاضر ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی این استان در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و سلطانیه، فعال است.

در حال حاضر قریب ۷۰۰ نفر در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی این استان فعالیت می‌کنند اما نزدیک ۴۰۰ نفر از این ورزشکاران در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون این رشته ورزشی ثبت نام کرده‌اند.
آدرس اینترنتی سامانه ثبت اطلاعات جامعه ورزش زورخانه ای www.pahlevani-fed.ir و لینک راهنمای ثبت نام در این سامانه http://pahlevani-fed.ir/PreGuid.aspx و ورزشکاران، مربیان، مرشدان و داوران زنجانی فعال در این رشته ورزشی می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود اقدام کنند.

رئیس هیأت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهرستان زنجان نیز تعداد ورزشکاران فعال این رشته ورزشی را در زنجان قریب ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این رشته ورزشی زنجان با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی هیأت و دیگر دست اندرکاران، رو به رشد و پیشرفت است که این روند باید تداوم یابد.

کریم رضائیان با تاکید براینکه ورزشکاران به ویژه قهرمانان باید بر منش و مرام پهلوانی توجه جدیتری داشته باشند، افزود: هر ورزشکاری که منش و رفتار پهلوانی را سرلوحه خود قرار دهد به حتم با موفقیت‌های زیادی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر این رشته ورزشی زنجان در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد به گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار با پیشکسوتان و خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، مراسم فرهنگی ورزشی در محل سینما روباز زنجان واقع در منطقه گاوازنگ این شهر و تجلیل از پیشکسوتان، ازجمله برنامه‌های هیأت در طی این هفته است.

۶۰۸۴/‌۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان