برگزاری 40 جام باشگاه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد/خرید 370 میلیون کتاب در سال 97


برگزاری 40 جام باشگاه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد/خرید 370 میلیون کتاب در سال 97

نجفی از برگزاری نخستین جشنواره جام باشگاه های کتاب با 40 جام در کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و گفت: سال 97 کتاب به ارزش حدود 220 میلیون تومان خریداری و بین انجمن های مختلف فرهنگی و هنری، اداره کل زندان ها، حوزه های علمیه و... توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امان الله نجفی» عصر امروز (27 خرداد) در آئین اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی و تجلیل از فعالان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اظهار داشت: جام باشگاه ‌های کتابخوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه ‌اندازی و فعال کردن باشگاه ‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.

وی ادامه داد: برای نمونه کودکان و نوجوانان امروزی از فعالیت در فضاهای جمعی و شبکه ‌ای لذت می ‌برند، دوست دارند هویت خود را در این اجتماعات به اثبات برسانند، همچنین از هر شکلی از رقابت در سطوح کلان استانی، ملی یا جهانی استقبال می ‌کنند و برای اعتلای نام و موفقیت شهر یا روستای خود تلاش کنند.

نجفی اضافه کرد: به اینها می ‌توان دسترسی خوب این کودکان و نوجوانان به رسانه‌ های جدید و خستگی از برنامه ‌های تکراری نظام مدرسه ‌ای هم اضافه کرد، البته از آن طرف، به رغم همه بحث ‌ها و نظرها که کودکان و نوجوانان امروزی را اسیر تکنولوژی معرفی می ‌کنند، کنجکاوی‌ های آنها و جست ‌و جوی آنها برای خواندن، یافتن تجربه‌ ها و معناهای جدید، هنوز همچنان زنده است.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: این طرح از آنجا پیشرو و پویا خوانده می ‌شود که علاوه بر ارائه راه حل در خصوص ارتباط با مخاطب و استفاده خلاقانه از زیرساخت ‌های موجود، می ‌تواند در هر شرایط جغرافیایی و بسته به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجرایی مختلف، دوباره طراحی و به اجرا گذاشته شود.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی یکی ماموریت های اساسی و اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ضرورت دارد ما به عنوان متولیان فرهنگی در این راستا بیشتر تلاش و فرهنگ سازی کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از والدین خواست، کودکان خود را به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیشتر تشویق کنند .

نجفی یادآور شد: چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در این استان برگزار شد که در این جشنواره 59 اثر از 59 روستا به تهران ارسال و از این تعداد، طرح روستای خیرآباد برگزیده شد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره جام باشگاه های کتاب با 40 جام در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع 25 اثر به جشنواره کشوری راه پیدا کردند و یک اثر نیز به عنوان اثر برگزیده از شهرستان گچساران برگزیده کشوری شد.

این مسئول فرهنگی در ادامه، اضافه کرد: در سال 97 کتاب به ارزش حدود 220 میلیون تومان خریداری و بین انجمن های مختلف فرهنگی و هنری، اداره کل زندان ها برای مطالعه زندانیان، حوزه های علمیه، اهالی اهل قلم و ادارات شهرستان ها توزیع شد و هر شهرستان با توجه به جمعیت، این کتاب ها را تقسیم می کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: در زمینه خرید کتاب از اهالی اهل قلم و نویسندگان محلی به ارزش 150 میلیون تومان کتاب از آنها خریداری شد که حمایت خوبی در عرصه کتاب و کتابخوانی محسوب می شود، ضمن اینکه همکاری لازم با افرادی که در زمینه انتشار کتاب فعالیت می کنند را خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودکانی و نونهالانی که در بحث مطالعه و کتابخوانی فعالیت داشته باشند، از طرف معاونت فرهنگی کتاب به آنها اهدا می شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند