سوت قطار اوقات فراغت کانون های مساجد در هرمزگان به صدا درآمد


سوت قطار اوقات فراغت کانون های مساجد در هرمزگان به صدا درآمد

آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت و نشست هماهنگی دهه کرامت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان با حضور 200 مدیر کانون ، ائمه جماعت و واحد خواهران در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، به مناسبت درپیش بودن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و همچنین دهه کرامت، به صورت همزمان آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت و همچنین نشست هماهنگی برنامه های دهه کرامت که در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار است انجام شود، در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

« رضا کمالی زرکانی » در این آیین با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اوقات فراغت تابستان، فرصت بسیار خوبی است تا نوجوانان و جوانان را به کانون و مسجد جذب کنیم.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت در بیش از هزار کانون اجرا می شود، افزود: بیش از چهار هزار کارگاه و برنامه در قالب طرح اوقات فراغت در سطح کانون های مساجد هرمزگان اجرا خواهد شد.

سوت قطار اوقات فراغت کانون های مساجد در هرمزگان به صدا درآمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با ذکر این مطلب که در برخی از شهرستان ها در یک کانون 15 کلاس طرح اوقات فراغت دایر شده است، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حد توان کانون ها را در زمینه اوقات فراغت تجهیز می کند.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت، تصریح کرد: برنامه های بزرگداشت دهه کرامت باید به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود و معتقدیم که معرفی اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به اعضای کانون موجب معرفت افزایی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی » نیز گفت: کانون های مساجد بعد از ۲۵ سال دارای اساسنامه شدند و این امر موجب شده است تا اختیارات کانون های فرهنگی هنری در فعالیت‌ها گسترش یابد.

وی افزود: واریز سرانه به حساب کانون ها در دور جدید سیاست های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، بر اساس ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد است.

سوت قطار اوقات فراغت کانون های مساجد در هرمزگان به صدا درآمد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان با ذکر این نکته که اولویت در در تخصیص تجهیزات به کانون‌های است که تاکنون تجهیزات به آنها تعلق نگرفته، عنوان کرد: تحقق این امر نیز در گرو تخصیص اعتبارات دولتی برای تجهیز کانون هاست.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت امسال با شعار « اخلاق، نشاط و معنویت » در بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اجرا می شود، افزود: برگزاری دوره آموزشی سفیران ولایت با حضور ۴۰۰ فعال کانون های فرهنگی هنری در شهر مقدس قم، برگزاری دوره تربیت مشاور و برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی برای ۷۰ نفر از مدیران، واحد خواهران و ائمه جماعت فعال هرمزگان که از تاریخ ۵ تا ۱۱ تیر ماه در قم برگزار می‌شود از شاخص ترین برنامه های این طرح است.

حجت الاسلام « محمد ذاکری » نیز با بیان اینکه مسجد و کتاب توامان یکدیگرند، گفت: جنگ اقتصادی، تاکتیک و جنگ اصلی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما هم اکنون درگیر جنگ فرهنگی است، افزود: دشمن می خواهد اصالت های دینی را از ما بگیرد اما به دلیل اینکه دارای صالت فرهنگی هستیم تاکنون در این زمینه موفق نبوده اما شاهد رخنه کردن آن هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان از فاصله گرفت مردم به ویژه جوانان از مسجد به عنوان یکی از اهداف دشمن در جنگ فرهنگی نام برد و بیان کرد: نشانه فرزانگی یک ملت به میزان سرانه مطالعه آن بر می گردد.

سوت قطار اوقات فراغت کانون های مساجد در هرمزگان به صدا درآمد

وی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در هرمزگان اشاره و اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور ارتقا سرانه مطالعه و افزایش معرفت نسبت به ائمه هدی به ویژه امام رضا(ع) در سه رده کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می شود.

« اسماعیل تذرو »، مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در هرمزگان نیز گفت: 400 هزار نفر در سطح کشور در طرح خادمیاری ثبت نام کرده اند که از این میزان سه هزار نفر خادمیار مربوط به هرمزگان است که در قالب۲۶ کانون تخصصی خادمیاری فعالیت می کنند.

وی، توسعه معنوی حرم را ازجمله اهداف آستان قدس در اجرایی کردن طرح خادمیاری ذکر کرد و افزود: بر این باوریم که در کارهای فرهنگی نباید تنگه احد را رها کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان » نیز گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری، بچه های مسجدی هستند که به صورت داوطلبانه در زمینه نشر و ترویج فرهنگ دینی مذهبی کار می کنند.

وی با اشاره به برکات کار در فضای مسجد، خاطرنشان کرد: 35 دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که عمدتا فعالیت هایشان به نوعی موازی کاری است.

سوت قطار اوقات فراغت کانون های مساجد در هرمزگان به صدا درآمد

مدیر موسسه اندیشه های اسلامی سجادیه در ادامه عنوان کرد: دهه کرامت فرصت خوبی است تا با انگیزه دینی، معرفت مردم را نسبت به اهل بیت افزایش دهیم.

وی از کانون های مساجد به عنوان موفق ترین دستگاه فرهنگی نام برد و بیان کرد: دوره آموزشی سفیران ولایت که هرساله در ایام تابستان برگزار می شود، کاری بزرگ و ارزشمند است.

گفتنی است؛ در پایان این آیین، مدیران کانون های فرهنگی و هنری و میهمانان شرکت کننده، با حضور در کتابخانه عمومی فردوسی، در طرح نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)