مصرف آب جنوب شرق تهران 40 درصد بیش از میانگین کشوری است


مصرف آب جنوب شرق تهران 40 درصد بیش از میانگین کشوری است

مصرف آب در شهرهای جنوب شرق استان تهران 40 درصد بیش‌تر از میانگین کشوری است

به‌ گزارش خبرگزاری صداو سیما از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا کارگری" افزود: میانگین کشوری مصرف آب ۱۵۰ لیتر در شبانه‌ روز به ازای هر نفر است که این رقم در شهرهای زیر پوشش آبفای جنوب شرق استان تهران ۲۰۷ لیتر است.
وی تصریح کرد: منابع آبی که در حال حاضر داریم، می‌تواند بیش از دو برابر جمعیت کنونی را پاسخگو باشد، به شرطی که منابع آب و مصرف را مدیریت کنیم.
کارگری با بیان اینکه در بخش مصرف آب شرب شهری، مصرف سرانه اغلب شهرهای کشور بالاتر از ۲۰۰ لیتر در شبانه‌‌ روز است، گفت: الگوی جهانی سرانه مصرف آب برای اقلیم خشک و نیمه‌خشک ۷۵ لیتر است.
او تاکید کرد: دما یکی از متغیرهای اثرگذار در میزان مصرف آب است، زیرا استحمام، استفاده از سامانه‌های سرمایشی و کولرهای آبی از جمله مصارف بخش خانگی در فصل گرماست.
کارگری با بیان اینکه فناوری کولرهای آبی قدیمی شده است، افزود: امروزه فناوری به سمت کاهش مصرف می‌رود، اما کولرهای آبی بر اساس بهینه‌سازی در مصرف آب ساخته نشده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با اشاره به بارش‌های مناسب ابتدای سال ادامه داد: تغییرات اقلیمی سبب تغییر نوع بارش‌ها شده است و به جای این‌که به‌صورت ملایم در بازه‌ای از زمان بارش داشته باشیم، بارش‌ در مدت زمان کم و با شدت بیش‌تر اتفاق می‌افتد.
کارگری با بیان اینکه رشد جمعیت در استان تهران مثبت است، گفت: مهاجرپذیری استان تهران سبب افزایش جمعیت شده و تقسیم منابع محدود بین جمعیت زیاد کار دشواری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !