توضیحات 'منزوى' درباره آخرین وضعیت 'پاتوسى و استقلال'


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید با حل شدن مشکل پرداخت بدهی «پروئیچ»، آینده استقلال خراب می‌شود.به گزارش خبرنگار مهر، کامران منزوی درباره شرایط این روزهای استقلال و انتقاداتی که به این تیم وارد می شود،...

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید با حل شدن مشکل پرداخت بدهی «پروئیچ»، آینده استقلال خراب می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران منزوی درباره شرایط این روزهای استقلال و انتقاداتی که به این تیم وارد می شود، گفت: کار باشگاه استقلال خیلی خیلی دشوار است. البته نقد هم وارد است.

وی درباره فعالیت های علی خطیر تاکید کرد: حتی وقتی خودم در این پست بودم نقدها و گلایه هایی می شد. خطیر هم دارد زحمت می کشد. گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که نباید رخ بدهد ولی نمی شود آن همه زحمت و محدودیت را هم نادیده گرفت. خطیر هم اگر کاری می کند صد درصد در راه خیر باشگاه است و مشکل شخصی با هیچکس ندارد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره مشکل پروئیچ و اینکه قبلاً گفته بود خطری استقلال را تهدید نمی کند، یادآور شد: آن روز گفتم امیدوارم با مساعدت فدراسیون فوتبال این مشکل حل شود. آن موقع قول هایی داشتیم. الان هم امیدواریم با ورود وزیر ورزش و مساعدت وزارت امور خارجه، به امید خدا این مشکل ۴۰۰ هزار دلاری حل بشود. هرچند که این حل شدن هم آینده استقلال را خراب می کند چون بودجه فعلی را خرج گذشته می کنیم. به هر حال خدا را شکر به این سمت می رویم که این مشکل حل شود.

منزوی یادآور شد: این مشکل، مشکل مدیر وقت هم نیست چون اگر پول داشتند همان موقع می دادند. آن موقع هم محدودیت مالی بوده است. الان هم محدودیت است و باید ساعت ها هزینه ها را بالا و پایین کنیم. بحث اصلی این است که نباید بازیکن بی کیفیت خارجی بیاوریم این یعنی خرید غیر اقتصادی. ما مخالف بازیکن خارجی نیستیم. با بازیکنی که فقط روی نیمکت بنشیند و پول بگیرد و برود و اثر مثبت نداشته باشد، مشکل داریم.

منزوی در پاسخ به این سئوال که آیا صحت دارد آیاندا پاتوسی بازیکن آفریقایی استقلال جواب تلفن مسئولان این باشگاه را نمی دهد؟ گفت: آقای خطیر با او در تماس است ولی ان شاءالله مسئله او هم حل می شود.


ماجراى پروپئیج و بازیکنان ایرانى چیست؟
نوید موسوى: استقلال به دلیل پرونده هاى داخلى و خارجى در معرض کسر امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات و همچنین لغو مجوز حرفه گرى (عدم امکان حضور در مسابقات آسیایى) قرار دارد. ریشه این مشکل به شکایات بازیکنان ایرانى به AFC و شکایت پروپئیج به FIFA بر مى گردد.

شکایت بازیکنان ایرانى

بمب هاى ترکانده شده و البته حساب هاى تسویه نشده مربوط به آنها که عمدتا به دوران مدیریت على فتح الله زاده باز مى گردد موجب شکایت بازیکنان سابق استقلال به اى اف سى شده است. در مرحله قبل باشگاه استقلال با تجدیدنظرخواهى از احکام در دست این بازیکنان به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال توانست این شکایت ها را عقب انداخته و مجوز حرفه گرى و حضور در رقابت هاى آسیایى را به دست آورد. در واقع این اتفاق چیزى بود که فتحى مدیرعامل باشگاه براى آن بیانیه منتشر و از حل مشکل خبر داد. اما در واقع مشکل به تاخیر انداخته شده بود. هر چند در دوره مدیریت افتخارى (طبق اعلام وقت وزارت ورزش و جوانان حدود ١٦ میلیارد تومان) و فتحى بخشی از مطالبات قدیمى پرداخت شده، اما این پرداخت ها براى تسویه کامل بدهى هاى انباشته کافى نبود. حال بازیکنان قدیمى که الان برخى از آنها تبدیل به مربیان لیگ شده اند، در آستانه حذف استقلال از آسیا مى باشند!

کامران منزوی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال روز گذشته در گفت و گو با فارس با اشاره به این موضوع گفت: در حال حاضر 3 خطر استقلال را تهدید می‌کند. اول از همه خطر حذف از آسیا وجود دارد، دوم اینکه ممکن است از پنجره انتقالات محروم شویم و سوم اینکه در شرایط کسر امتیاز قرار داریم. ما فقط 16-17 روز فرصت داریم که این مشکلات را حل کنیم.اینکه از استقلال امتیاز کسر شود واقعا خوب نیست. متاسفانه باشگاه بدهی‌هایی به افرادی مثل امیر قلعه‌نویی، مجید صالح، حنیف عمران‌زاده و پژمان نوری دارد که همه اینها را باید در کمیته تعیین وضعیت مشخص کنیم.

ضمن اینکه تیموریان و برخى از ستاره هاى قدیمى تر نیز جزو شاکیان استقلال هستند.

شکایت پروپئیچ

پروپئیج بازیکنى بود که از طریق یکى از آشنایان یکى از اعضاى کنونى کمیته فنى استقلال به این تیم ترانسفر و در همان زمان بدون تسویه حساب، از تیم کنار گذاشته شد. درباره این پرونده خبرگزارى مهر در شهریور ٩٧ نوشت: پرونده پروپئیچ مربوط به دوران مدیریت بهرام افشارزاده است. منصوریان که در زمان مدیرعامل افشارزاده به صندلی مربی گری استقلال رسید، نام این بازیکن را که در دوره مظلومى جذب شده بود، در لیست مازاد گذاشت تا به این ترتیب مهاجم کروات به پایان کار خود با استقلال برسد. پئیچ نیز از طریق مدیر برنامه های خود خواهان تسویه حساب قرارداد فصل اول خود شد تا به این ترتیب با دریافت 30 هزار دلار از تیم جدا شود اما این اتفاق در دوران مدیریت افشارزاده رخ نداد تا این مهاجم کروات به فیفا شکایت کند. بعد از شکایت به فیفا و صدور حکم کمیته انضباطی، باشگاه استقلال در دوران مدیریت بعدى به دادگاه CAS شکایت کرد اما نتوانست رای را تغییر دهد و حالا این پرونده برای آبی ها در دوره مدیریت فتحى هزینه زیادی را ایجاد کرده است.

افشارزاده: پولی نداشتیم که به پروپئیچ بدهیم!

این پرونده جنجالى با سکوت طولانى مدت افشارزاده همراه بود تا اینکه مدیرعامل سابق استقلال بالاخره حاضر شد در مورد قرارداد جنجالی پروپئیچ با این باشگاه صحبت و به انتقادات مدیران کنونى پاسخ دهد.

او در مورد انتقاد مدیران فعلی استقلال درباره این پرونده به ورزش سه گفت: الان وضعیت استقلال خوب است؟ من فکر می کنم خوب نیست این حرف ها مطرح شود و چنین مسائلی به هیچ عنوان درست نیست. مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که چه کسی باید در باره این قرارداد عجیب صحبت کند هم می گوید: در آن زمان کارهای نقل و انتقالات باشگاه را آقای نظری جویباری انجام می داد، ایشان باید در مورد قرارداد پروپئیچ پاسخ می دادند که این کار را نکردند. بهرام افشارزداه در مورد اینکه اگر استقلال 30 هزار دلار به پروپئیچ پرداخت می کرد حالا مجبور نبود 400 هزار دلار جریمه بدهد هم گفت: آن زمان در باشگاه پولی نبود که به پروپئیچ بدهیم. نمی توانستیم در آن مقطع پول او را پرداخت کنیم.

چه باید کرد؟

منزوى عضو هیات مدیره استقلال در مصاحبه اى که با رادیو داشت هر چند به احتمال محرومیت و کسر امتیاز استقلال ناشی از عدم پرداخت قرارداد بازیکنان سالهاى نه چندان دور استقلال اشاره کرد اما افزود احتمالا آنها نیز (فتح الله زاده و افشارزاده) مانند وضعیت الان ما در باشگاه دچار محدودیت مالى بودند و الا کسى دلش نمى خواهد پرونده اى را باز بگذارد.

با این حال این موضوعات تجربه ای است که در انفجار بمب هاى نقل و انتقالاتى در آغاز فصل و به ویژه جذب خارجى ها در شرایط انفجار قیمت ارز، باید مورد توجه قرار گیرد. همانگونه که بمب هاى نقل و انتقالاتى استقلال و پرسپولیس فقط در فصل قبل و فقط در بخش خارجى ها (برانکو و دستیارانش، رادو، بشار رین و بودیمیر در پرسپولیس، و شفر و دستیارانش، الحاجى گرو، نیومایر، همام، منشا، ایسما و پاتوسى در استقلال) موجب ایجاد بار مالی سنگین حدود ٧٠ میلیارد تومان شدند و از هم اکنون سایه شکایت برانکو و بودیمیر به فیفا علیه پرسپولیس وجود دارد.

مخاطبان گرامی : به شما عزیزان پیشنهاد مى کنیم "مطالب پیشنهادی" زیر را هم مطالعه کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی جدید آنا د آرماس؛ از آواز عشق تا سک س+ تصاویر داغ