پاتروشف در اسرائیل: باید منافع ایران هم تامین شود


پاتروشف در اسرائیل: باید منافع ایران هم تامین شود

مسکو – ایرنا – دبیر شورای امنیت روسیه که برای دیدار امنیتی سه جانبه روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، اعلام کرد: روسیه با ایران در عرصه مبارزه با تروریسم همکاری می کند و معتقد است که منافع این کشور نیز باید تامین شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی، نیکلای پاتروشف روز سه شنبه در آغاز نشست سه جانبه با جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا و میر بن شابات رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در شهر اورشلیم (بیت المقدس) خاطرنشان کرد: ما (روسیه و ایران) امکان تاثیرگذاری متقابل و توجه به مواضع یکدیگر را داریم.
دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه امنیت اسراییل باید با توجه به منافع کشورهای دیگر منطقه تامین شود، ادامه داد: ما نگرانی اسراییل را درک می کنیم و می خواهیم که تهدیدهای موجود از بین برود تا امنیت اسراییل تامین شود و این امر برای ما بسیار مهم است.
پاتروشف تصریح کرد: در همین حال باید به منافع کشورهای دیگر نیز توجه داشت، اگر ما به این منافع توجه نکنیم و آن را نادیده بگیریم، شک دارم که بتوانیم به نتایج مشخص برسیم.

**تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه
دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه تاکید کرد و گفت: من موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را که سوریه در نتیجه تلاش های ما چه وضعی باید داشته باشد را کاملاً می پذیرم و همان طور که وی گفت سوریه باید کشوری آرام و امن باشد.

پاتروشف گفت: اما من می خواهم اضافه کنم که باید حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تامین شود. همچنین وضعیت این کشور باید مطابق منشور ملل متحد باشد.
به گفته وی، دستیابی به این اهداف در یک گام ناممکن است. ما باید اقدامات خود را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که همه کشورهایی که در این پروسه شرکت می کنند، به شکل واقعی علاقه مند به مشارکت باشند و در دستیابی به این اهداف به سوریه کمک کنند.

وی ادامه داد: چالش ها و تهدیدهایی که در خاورمیانه وجود دارد، واهی نیست بلکه یک واقعیت غیر قابل انکار است و باید با آن مقابله کرد.

به گفته پاتروشف، یکی از مسائل اصلی سوریه تروریسم است که روسیه نیز با آن مبارزه می کند، نیروهای داعش در سوریه تا اندازه زیادی از بین رفته اند و آمریکا نیز در عراق توانست در مبارزه با این گروه به موفقیت هایی دست بیابد.
وی افزود: اما باید این را بدانیم که داعش محو نشده بلکه اعضای آن از یک کشور به کشور دیگری (افغانستان) منتقل شده اند.
پاتروشف در خصوص حل و فصل مساله سوریه نیز خاطرنشان کرد: تا اندازه زیادی درباره مسائل این کشور اتفاق نظر داریم که در نهایت وضعیت باید چگونه باشد، در این مورد نیاز به گفت وگوهای بیشتر داریم.
دبیر شورای امنیت روسیه، مذاکرات خود با بولتون و بن شابات را دوستانه خواند و افزود: کاملاً آشکار بود که طرف های مذاکره کننده علاقه مند به دستیابی به اهداف خود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی