19 طرح بهسازی راه های روستایی در آذربایجان غربی اجرا می شود


19 طرح بهسازی راه های روستایی در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه- ایرنا- مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 19 طرح بهسازی و آسفالت در جاده های روستایی این استان با 300 میلیارد ریال اعتبار در جال اجراست.

میرعبداله حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح‌ها ۷۲ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان غربی بهسازی و آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های آسفالت روستای کهریز، مسیرگشایی و اجرای دو لایه زیراساس درمحور های بهله بلارغو و باغچه قلعه، احداث پل زنگ آباد، اجرای ابنیه های فنی شعبان کندی- حصار آغبلاغ و آسفالت محور خوراسب پنج طرحی هستند که در شهرستان ارومیه اجرا می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح‌های بسترسازی در راه روستای طاهرآباد در چایپاره، محور روستایی قرمزی خلیفه و تپه صارمی در شهرستان میاندوآب، عملیات لایه تونان و ساخت ابنیه های فنی در راه‌های روستایی قلعه تپه و سرد کوهستان در شهرستان بوکان نیز در حال اجراست.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: همچنین طرح بهسازی محور روستایی داراب دلزی در شهرستان سلماس آماده آسفالت است.

حسینی گفت: ساخت پل یک دهانه دومتری اینجه دره سی در شهرستان پلدشت نیز در حال تکمیل است و همچنین طرح راه روستایی سلیمان کندی شهرستان شوط تجهیز کارگاه شده و آماده برای اجرای لایه آسفالت به طول هشت کیلومتر است.

وی با بیان اینکه خاکبرداری محور شاهگلن به بارون در شهرستان چالدران رو به پایان است، بیان کرد: عملیات خاکریزی در محور روستایی سینیق و زیرسازی محور تیکمه عجم در شهرستان ماکو نیز در دست اجراست.

بهسازی مسیرهای ارتباطی به ویژه در مناطق محروم در راستای توسعه متوازن مورد نظر دولت تدبیر و امید است و از ضرورت‌های محرومیت زدایی به شمار می‌رود.

آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن، روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

۹۹۱۸/‏۷۱۲۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | نگاهی به دکوراسیون جدید خانه سرسبز ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی