کاررا - پرسپولیس، شاید یک روز اتفاق بیفتد


پاسخ منفی ماسیمو کاررا فقط به دلیل مبلغ پیشنهاد نبود و دلایل شخصی و حرفه‌ای در این مقطع برای کاررا داشت، اما کاررا به دلیل روند مذاکرات شاید یک روز به نیمکت پرسپولیس برسد.

نشستن دستیار آنتونیو کونته روی نیمکت پرسپولیس می‌توانست اتفاق خوبی باشد اما ماسیمو کاررا منصرف شد تا این مربی ایتالیایی به دنبال نیمکت دیگری در اروپا یا آسیا باشد. برخلاف استقلال که روش‌های غیر معمولی را انتخاب کرد تا به ماسیمو کاررا برسد، مدیران پرسپولیس با دعوت از کاررا و وکیل و ایجنتش پای میز مذاکره نشستند.
چند هفته قبل خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال به واسطه رحمان رضایی چند تماس تلفنی و پیشنهاد چهارصد هزار دلاری را برای کاررا فرستاد ولی وکیل او خیلی صریح اعلام کرد که باید با نماینده رسمی آنها در تهران صحبت کنند، اتفاقی که هرگز نیفتاد و استقلالی‌‌ها ترجیح دادند به واسطه رحمان رضایی این پروژه را پبش ببرند، در نهایت هم وقتی مدیران استقلال وعده حضور در میلان را دادند، این جواب را شنیدند که اگر پانصد هزار یورو نقد دارید با نماینده ما هماهنگ کنید و بعد به میلان بیایید. آنها یک بار دیگر و به فاصله دو هفته سعی کردند از یک کانال و ایحنت دیگر این معامله رو جوش بدهند اما اینقدر این کار غیر حرفه‌ای بود که تمام درها برایشان بسته شد.
پرسپولیسی‌ها مسیر روشنی را رفتند، نامه‌های رسمی و ملاقات سروقت بدون هیچ اضافه‌کاری. ملاقات در استانبول هم به خوبی پیش رفت، حتی اختیارات بیشتر به مربی ایتالیایی هم دادند تا با حوصله در این مورد تصمیم بگیرد. تماس با ولاسکو، سفارت ایتالیا در ایران و دوستان مشترک حاکی از آن بود که می‌توانست این قرارداد امضا شود و تفاوت اعداد آنچنان زیاد نبود که پرسپولیسی‌ها را شوکه کند، کاررا به استقلالی‌ها گفته بود یک میلیون یورو، به پرسپولیسی‌ها همین را گفت و تکرار کرد به واسطه علاقه مدیران مذاکره کننده رقم خود را تغییر نداد و اصول خود را حفظ کرد، همانطور که در آن جلسه وقتی از او سوال کردند چه شیوه‌ای را برای بازی انتخاب می‌کنی، گفت: "می‌خواهم برنده باشم. این شیوه من است. همانطور که پرسپولیس سه فصل متوالی قهرمان شده است." اینکه گفته می‌شود اختلاف مالی زیاد باعث عدم توافق طرفین شد، چندان معتبر نیست و برای رسیدن به توافق می‌توانست این اعداد جا به جا شود اما بعد از ۴۸ ساعت کاررا با تشکر از وقت و علاقه و دعوت پرسپولیسی‌ها به آنها جواب داد که فعلا برایش آمدن به ایران میسر نیست. حتی حضور همسر او هم برای این بود که با ایرانی‌ها و مدیران باشگاه آشنا شود و برخورد خوب و موقر مذاکره کننده‌ها اولین یخ‌های این مذاکره سخت را آب کرد. این بار مسیر کاررا به پرسپولیس نخورد اما شاید یک بار دیگر اتفاق بیفتد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تا زمان تصمیم مالکان: سقف الدترافورد تعمیر نمی‌شود!