ادارات «دیر» برای مقابله با زمین‌خواری، طرح کاداستر را اجرا کنند


ادارات «دیر» برای مقابله با زمین‌خواری، طرح کاداستر را اجرا کنند

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: به اداراتی که صاحب زمین هستند سه ماه ضرب‌الاجل دادیم که طرح کاداستر را در شهرستان اجرا کنند، تا ما هر روز شاهد این نباشیم که عده‌ای گوشه‌ای از شهر را تصرف و دیوار بکشند.

به گزارش "بوشهر 24" ، عیسی نوشاد شامگاه جمعه در جمع مردم دیر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: کاهش اطاله دادرسی و زمان رسیدگی و تعیین وقت‌های سریع ، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و قدیمی از مهمترین اقداماتی است که در سال‌های اخیر در شهرستان دیر انجام داده‌ایم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر یکی از راه‌های کاهش اطاله دادرسی را ثبت نام در سامانه ثنا برشمرد و افزود: وقتی ابلاغ احکام به صورت الکترونیکی باشد خود به خود روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 98 درصد از پرونده‌های زمین‌خواری مربوط به سال‌های گذشته در شهرستان دیر تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: تمام این زمین‌ها به دولت برگشت داده شده است و به هیچ کس اجازه زمین‌خواری و دست‌اندازی به منابع ملی را نخواهیم داد.

نوشاد با اعلام اینکه تمام پرونده‌های قاچاق به نتیجه رسیده است و اشد مجازات صادر کرده‌ایم، افزود: شهرستان دیر به لحاظ امنیت در جایگاه دوم استان قرار دارد.

وی ادامه داد: بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرستان دیر به ترتیب مربوط به ضرب و جرح عمدی،سرقت،مواد مخدر و اختلافات خانوادگی است.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با بیان اینکه برگزاری همایش ریش سفیدان نقش به‌سزایی در کاهش 20 تا 30 درصدی پرونده‌های دادگستری داشت ، عنوان کرد: با توجه به پیشینه سنتی شهرستان دیر ، انتظار داریم ریش سفیدان و معتمدین در پرونده‌های اختلافات خانوادگی ورود کنند و ما را یاری دهند.

نوشاد با اعلام اینکه برای مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از تعرض به حقوق بیت‌المال کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم، یادآور شد: به اداراتی که صاحب زمین هستند سه ماه ضرب‌الاجل دادیم که طرح کاداستر را در شهرستان اجرا کنند، تا ما هر روز شاهد این نباشیم که عده‌ای گوشه‌ای از شهر را تصرف و دیوار بکشند و ادارات آب و برق نیز به آنها خدمات بدهند.

وی اضافه کرد: این در شأن شهرستان ما نیست که عده‌ای با رانت اطلاعاتی و خلأ قانونی یک سری از زمین‌های شهرستان را تصرف کنند و از آن طرف عده‌ای برای داشتن یک سرپناه هم در تنگنا باشند.

وی در پایان از ارشادات امام جمعه دیر تشکر کرد و افزود: فرماندار دیر نیز نقش به‌سزایی در ایجاد نظم در ادارات شهرستان دارند و در مبارزه جدی با زمین‌خواری همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

خبر گزاری فارس/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب