چاپگر 3 بعدی ویژه اعضای بدن انسان در کره ماه


چاپگر 3 بعدی ویژه اعضای بدن انسان در کره ماه
هیچ انسانی در سال‌های آینده بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست نخواهد داد چراکه چاپگرهای سه بعدی اعضای بدن در ایستگاه فضایی این خلا را جبران می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان نوعی چاپگرسه بعدی تولید کرده اند که می‌تواند برای چاپ سه بعدی اعضای بدن انسان در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

این چاپگرسه بعدی درماه جولای سال میلادی جاری به ایستگاه فضایی بین المللی با هدف تولید بافت بدن انسان به وسیله کپسول فضایی Spacex ارسال خواهد شد.

چاپگر ۳ بعدی زیستی با نام BioFabrication Facility نام گذاری شده است. چاپگر می‌تواند درنهایت به تولید سلول‌های بدن انسان و پروتئین‌های بافت زنده بپردازد.

کارشناسان امیدوارهستند درآینده چاپگر بتواند اعضای زنده بدن مانند قلب و ریه را چاپ کند. چاپ اعضای بدن انسان می‌تواند کمک منحصربه فردی برای کمک به حفظ سلامت انسان‌ها در طول سفر‌های طولانی مدت فضایی باشد.

مرحله اولیه پروژه استقرار چاپگر زیستی در ایستگاه فضایی بین المللی حدود دو سال به طول می‌انجامد و کارشناسان درنظر دارند نمونه‌ای از بافت قلب را تولید کنند.

چاپگر 3 بعدی ویژه اعضای بدن انسان در کره ماه

برنامه ریزی برای تولید بافت زنده بدن انسان تا سال ۲۰۲۴ به طول می‌انجامد؛ کارشناسان در نظر دارند نمونه‌های قلب را در فضا تولید وسپس به بررسی و ارزیابی عملکرد آنها در زمین بر روی حیوان‌های کوچکی، چون موش صحرایی بپردازند.

چاپگر 3 بعدی ویژه اعضای بدن انسان در کره ماه

تولید بافت زنده بدن انسان درنهایت سبب رفع نیاز به استفاده از اهدا کنندگان انسانی برای پیوند اعضای بدن می‌شود؛ به گفته کارشناسان تولید بافت زنده بدن انسان در فضای میکروگرانشی می‌تواند به دلیل وضعیت خاص موجود در فضا سبب پیشرفت این فرآیند علمی شود.

بر روی زمین به دلیل وجود نیروی گرانش تولید اجزای سه بعدی با استفاده از چاپگر‌های مخصوص دارای محدودیت‌هایی است اما درمحیط میکرو گرانشی ساختار‌های چاپ شده با استفاده از چاپگرسه بعدی پایدار می‌مانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی