قائم مقام سازمان دانش آموزی: نمایندگان مجلس دانش آموزی، فردای کشور را ترسیم می کنند


تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی اظهارکرد: مجلس دانش آموزی 150 نماینده دارد که این نمایندگان منتخب استان ها، شهرستان ها، مناطق، نمایندگان مدارس خارج کشور، اقلیت های دینی و دانش آموزان استثنایی و شالوده 14 میلیون دانش آموز هستند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی: نمایندگان مجلس دانش آموزی، فردای کشور را ترسیم می کنند

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی اظهارکرد: مجلس دانش آموزی ۱۵۰ نماینده دارد که این نمایندگان منتخب استان ها، شهرستان ها، مناطق، نمایندگان مدارس خارج کشور، اقلیت های دینی و دانش آموزان استثنایی و شالوده ۱۴ میلیون دانش آموز هستند.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز محمد روشنی با بیان اینکه سرپرست وزارت آموزش و پرورش طلایه دار و پرچم دار پارلمان دانش آموزی در خراسان رضوی بوده است، گفت: دکتر حسینی اولین مدیرکل استانی بود که پارلمان معلمان را احیا و تاسیس کرد و از مشورت دانش آموزان در احیا و تحقق برنامه ها کمک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جمع امروز نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی و اعضای کمیسیون و هیات رئیسه این دوره از مجلس هستند که امیدوارم امروز بیشتر از نقطه نظرات نمایندگان استفاده کنیم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس دانش آموزی، فردای کشور را ترسیم می کنند، اظهار کرد: توجه به مجلس دانش آموزی فردای بهتری برای ایران رقم می زند و این نمایندگان طلایه دار و عصاره ۱۴ میلیون دانش آموز هستند که امیدواریم در اعتلای اهداف و برنامه های از مشارکت این عزیزان استفاده کنیم.

روشنی افزود: مجلس دانش آموزی ۱۵۰ نماینده دارد که این نمایندگان منتخب استان ها، شهرستان ها، مناطق، نمایندگان مدارس خارج کشور، اقلیت های دینی و دانش آموزان استثنایی هستند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی به وجود ۷ هیات رئیسه مجلس دانش آموزی و ۵ کمیسیون تخصصی مجلس اشاره کرد و گفت: نهمین دوره مجلس دانش آموزی از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون با ابلاغ وزیر ۷ نفر مشاور دانش آموزی وزیر هستند.

در ادامه زهرا پناهی روا رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های نهمین دوره مجلس تصریح کرد: مهمترین فعالیت های مجلس در این دوره است که دوره طلایی مجلس دانش آموزی نام گرفته زیرا آسیب شناسی زیادی از ادوار گذشته صورت گرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان این دوره از مجلس به لحاظ رتبه علمی و عملکرد زبانزد هستند و در کمیسیون های مجلس مطالب مهمی اعم از تحقق سند تحول بنیادین را دنبال می کنیم که فرهنگ سازی این موضوع از طریق نمایندگان صورت می گیرد و می خواهیم این دانش آموزان را مسلح به آموزش سند تحول بنیادین کنیم.

پناهی روا با بیان اینکه دومین مطلب مهم در مجلس بحث کتب درسی است، گفت: یکی از مباحث مهم ما تحلیل محتوای کتب درسی و فرایندهای کتب درسی است که با استفاده از نظرات دانش آموزان به رفع مشکلات کتب درسی بپردازیم لذا با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این باره هماهنگی داشتیم تا بتوانیم از طریق نمایندگان فرم هایی را تنظیم کرده و کتب درسی را تحلیل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی