زیرساخت های مطلوبی در حوزه دولت الکترونیک در لرستان ایجاد شده است


زیرساخت های مطلوبی در حوزه دولت الکترونیک در لرستان ایجاد شده است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: زیرساخت‌های بسیار مطلوبی در حوزه دولت الکترونیک در استان انجام شده اما چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شهاب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران باید آگاه شوند صرف هزینه برای ایجاد خدمت دولت الکترونیک نوعی سرمایه گذاری است که به نظر می‌رسد در این راستا باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.
وی با تاکید بر مطالبه گری مردم در این زمینه بیان کرد: میانگین سرانه مرسولات پستی کشور ۶.۵ است در حالی که این میزان در لرستان چهار درصد است و این به معنای خودپستچی گری دستگاه‌ها می‌باشد.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون، کار جابجایی مرسولات را تنها اداره کل پست باید انجام دهد اما این مهم مغفول مانده و دستگاه‌ها خود نسبت به جابجایی مرسولات اقدام می‌کنند.
حیدری همچنین حفاری دستگاه‌ها بدون اطلاع و توجه به نقشه‌های فیبرنوری را از معضلات اصلی در حوزه زیرساخت‌ها دانست و اضافه کرد: همچنین شهرداری‌ها باید در فناوری‌های نوین توسعه فیبرنوری مشارکت و سرمایه گذاری کنند که این امر تاکنون در استان محقق نشده است.
وی با تاکید بر ورود جدی شهرداری‌ها به حوزه دولت الکترونیک افزود: در حالی که باید به سمت شهر هوشمند پیش رویم اما امروز یکی از بزرگترین چالش‌ها، بی نظمی‌های شهری است.
وی ادامه داد: شهر باید از اداره سنتی خارج شود که یکی از راهکارهای تحقق این امر ایجاد سیستم‌های الکترونیکی و توجه به زیرساخت‌های این حوزه توسط شهر داری است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد: در تحولات دنیای کنونی تمامی اتفاقات حول محور این حوزه رخ می‌دهد و فرصت مناسبی است تا برخی استان‌ها که عقب ماندگی‌هایی دارند، بدون هرگونه محدودیتی در این زمینه پیشتاز باشند.
حیدری گفت: برخی استان‌ها همچون لرستان از دیرباز به دلایلی هم سطح با استان‌های پیشرفته توسعه نداشته‌اند اما نباید اجازه داد این اتفاق در حوزه فناوری اطلاعات رخ دهد چرا که این حوزه مبتنی بر نیروی انسانی و دانش جدیدی است که زیر ساخت فیزیکی خاصی نیاز ندارد و به همین دلیل استان‌های محروم نیز می‌توانند حضور موفقی در این رابطه داشته باشند.

وی اضافه کرد: برخی مدیران و کارمندان دستگاه‌ها گمان می‌کنند با اجرای دولت الکترونیک، قدرت اجرایی آنان نیز کاسته می‌شود که رفع این معضل نیازمند فرهنگ سازی است.
حیدری ادامه داد: عملکرد جزیره‌ای ادارات از تحقق این مهم جلوگیری می‌کند چرا که به جای ارتباط بین دستگاهی که دولت الکترونیک نام دارد، تنها دستگاه الکترونیک داریم.
وی یادآور شد: نامه مراجعان از بدو ورود به دستگاه‌ها در سیستم اتوماسیون و گردش‌های درون دستگاهی ثبت می‌شود اما پس از اتمام کار، شماره نامه را به ارباب رجوع می‌دهند که دستی و فیزیکی پیگیری‌های لازم را انجام دهد که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های دولت الکترونیک، این رویه باید حذف شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند مراجعات مردمی را سالانه تا ۱۲.۵ درصد کاهش دهند و برای این مهم باید خدمات را برون سپاری کنند که تاکنون این امر مهم محقق نشده است.
وی تاکید کرد: برخی تصدی گری های دولتی باید بسیار کم شده و یا به صفر برسد اما ادارات در این راستا مقاومت می‌کنند.

۷۲۶۹/‏۷۲۷۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟