طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه


طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه

نودل سبزیجات از انواع غذاهای چینی است که به راحتی می توانید این غذا را به صورت سریع و ساده را در منزل بپزید. در طرز تهیه نودل سبزیجات از روغن گیاهی و نودل برنج و قارچ و سیر و فلفل چیلی و زنجبیل و کدو و گشنیز و پیازچه و نشاسته ذرت و سس سویا و عسل و روغن کنجد و سرکه سیب و اسفناج و لیمو ترش و سس فلفل تند استفاده می شود. با نودل غذاهای مختلفی می...

نودل سبزیجات از انواع غذاهای چینی است که به راحتی می توانید این غذا را به صورت سریع و ساده را در منزل بپزید. در طرز تهیه نودل سبزیجات از روغن گیاهی و نودل برنج و قارچ و سیر و فلفل چیلی و زنجبیل و کدو و گشنیز و پیازچه و نشاسته ذرت و سس سویا و عسل و روغن کنجد و سرکه سیب و اسفناج و لیمو ترش و سس فلفل تند استفاده می شود.

با نودل غذاهای مختلفی می توان درست کرد. علاوه بر تهیه نودل به صورت ساده، پخت سوپ نودل و سالاد نودل نیز دارای محبوبیت فراوانی است.

طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه

مواد لازم

نودل برنج : ۲۰۰ گرم روغن گیاهی : به مقدار لازم قارچ : ۳۰۰ گرم سیر : دو حبه فلفل چیلی قرمز : یک عدد زنجبیل : یک تکه کدو : ۲۰۰ گرم گشنیز : نصف بسته پیازچه : ۶ عدد نشاسته ذرت : یک قاشق چایخوری سس سویا : دو قاشق غذاخوری روغن کنجد : یک قاشق چایخوری عسل : یک قاشق غذاخوری سرکه سیب : نصف قاشق چایخوری اسفناج : ۱۰۰ گرم لیمو ترش : دو عدد سس فلفل تند : به میزان لازم

طرز تهیه نودل سبزیجات در منزل

برای پخت نودل سبزیجات ابتدا نودل را طبق دستور روی بسته بندی آن بپزید و درون آبکش بریزید سپس نودل را در مکانی مناسب قرار دهید.
قارچ ها را به صورت بزرگ خرد کنید و پوست سیر را بگیرید و دانه های فلفل چیلی را هم جدا کنید و فلفل ها را به صورت ریز خرد کنید. پوست زنجبیل را بگیرید و آن را به صورت خلالی خرد نمایید.
انتهای کدوها را جدا نمایید و آن ها را به صورت خلالی خرد نمایید و برگ های گشنیز را نیز جدا کنید و ساقه های گشنیزها را خرد نمایید. پیازچه ها را بشویید و قسمت های سفید آن ها را به صورت نازک و حلقه حلقه ای برش بزنید.
اسفناج را به صورت درشت خرد کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه نودل سبزیجات مقداری روغن درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت زیاد شعله گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس قارچ های خرد شده را درون روغن سرخ نمایید و تفت دهید.

طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه
در مرحله بعدی طرز تهیه نودل سبزیجات فلفل چیلی و سیر و زنجبیل و کدو و ساقه های گشنیز و پیازچه ها را به قارچ های سرخ شده بیفزایید و مواد را به مدت سه دقیقه دیگر تفت دهید تا طلایی شوند.
نشاسته ذرت را درون ظرفی مناسب با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید و عسل و سویا سس و روغن کنجد و سرکه سیب را به نشاسته ذرت بیفزایید و ترکیب این مواد را به تابه بیفزایید و اجازه دهید تا مواد به مدت سه دقیقه دیگر روی حرارت گاز بمانند تا غلیظ شوند.
اسفناج خرد شده و نودل را به ترکیب مواد بیفزایید و اجازه دهید تا مواد گرم شوند سپس برگ های گشنیز را به نودل اضافه کنید و نودل را در به همراه لیمو ترش و سس فلفل تند میل کنید. برای تزیین نودل نیز می توانید از گشنیز و برش های پیازچه استفاده نمایید.

طرز تهیه نودل سبزیجات یک غذای چینی ساده و خوشمزه

در این مطلب با طرز تهیه نودل سبزیجات خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این غذا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

منبع : آرگا



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرز تهیه لواشک خانگی در فر