سفرهای خارجی از خراسان رضوی 80 درصد کاهش یافته است


سفرهای خارجی از خراسان رضوی  80 درصد کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت:سفرهای خارجی از این استان در مقایسه با سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

مجید فرقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون شاهد کاهش چشمگیر شمار سفرهای خارجی و برگزاری تورهای خارجی از استان به مقاصد خارجی هستیم.

وی اضافه کرد: مقاصد خارجی که طی سال گذشته و سالهای قبل به شدت مورد اقبال و تقاضای ایرانی‌ها بود از جمله شهرهای مختلف کشور ترکیه، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کاهش تقاضا را تجربه می‌کند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال تمامی پروازها به شهرهای مختلف ترکیه متوقف شده و صرفاً پرواز شرکت ترکیش از مشهد به استانبول همچنان برقرار است که آن‌هم به علت قیمت بالا به هیچ وجه مناسب برگزاری تورهای گردشگری نیست.

فرقانی افزود: پروازهای به مقصد دُبی و شارجه که ۲۰ پرواز در هفته بود به چهار تا پنج پرواز در هفته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: علت کاهش چشمگیر سفرهای خارجی کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت دلار و در پی آن نرخ صعودی خدمات است و با توجه به این وضعیت، چشم انداز خوبی برای سفرهای تابستانی به مقاصد خارج از کشور نمی‌بینیم.

هم اکنون حدود ۵۰۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز در خراسان رضوی فعالیت دارد که ۳۲۰ دفتر از این تعداد در مشهد است.

۷۴۹۶/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال