آغاز طرح شنبه های کتاب در مساجد هرمزگان


آغاز طرح شنبه های کتاب در مساجد هرمزگان

طرح شنبه های کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور نوجوانان دختر عضو کانون های شهر بندرعباس به صورت نمادین در فروشگاه محصولات فرهنگی « بوکتاب » اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، در حاشیه این آیین، گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه را از اهداف اجرای طرح شنبه های کتاب برشمرد و گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی است.

وی افزود: در طرح شنبه های کتاب که قرار است هر هفته در مساجد منتخب استان هرمزگان به اجرا در آید، امام جماعت یا یکی از اعضای فرهنگی هنری به مدت پنج دقیقه با قرائت صفحاتی از کتاب منتخب بین نماز مغرب و عشا، معرفی می کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان عنوان کرد: این طرح مطالعاتی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همزمان با طرح اوقات فراغت و دهه کرامت در همه کانون های مساجد این استان آغاز شده است و امیدواریم این طرح موجب رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شود.


وی با بیان اینکه این طرح فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و همچنین معرفی خوب جهت مطالعه افراد است، اضافه کرد: در ابتدای این طرح جهت معرفی کتاب ها از طرفیت کتابخانه های مساجد استفاده می شود.


وی ادامه داد: تجهیز کتابخانه های مساجد و تبدیل آن ها به منبع مطالعاتی و رجوع افراد دوستدار کتاب از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری در جهت ترویج کتابخوانی است.


پهلوانی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ کتابخانه در مساجد استان هرمزگان وجود دارد که بخشی از آنها کتابخانه باز و برخی نیز مخزن‌دار هستند.


وی از ایجاد ایستگاه مطالعه، بازدید از مجموعه فرهنگی بوکتاب، برگزاری نشست های نقد کتاب، ایجاد باشگاه کتابخوانی بچه های مسجد به عنوان بخش های مختلف طرح شنبه های کتاب یاد کرد.

برپایه این گزارش؛ فروشگاه کتاب "بوکتاب" که عنوان دومین فروشگاه بزرگ کتاب و لوازم فرهنگی در کشور را به خود اختصاص داده با هدف ارائه دسترسی آسان شهروندان به کتاب و امکانات فرهنگی راه اندازی شده است.

گفتنی است؛ فروشگاه بوکتاب به مساحت دو هزار و 100 متر مربع در 2 طبقه ایجاد شده که طبق اول آن به بخش خردسال و کودک اختصاص یافته و تعداد 15 هزار عنوان کتاب با دسته‌بندی موضوعی شامل هنر، داستان، شعر، مفاهیم و پایه، دین، علوم و ... در این بخش قرار داده شده است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل