ماموران شهرداری تالش به یاری عقاب زخمی شتافتند


ماموران شهرداری تالش به یاری عقاب زخمی شتافتند

آستارا - ایرنا - شهردار تالش گفت: ماموران شهرداری یک عقاب زخمی ناتوان برای پرواز را زنده گیری کرده و برای مداوا به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

شهرام غنی زاده عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این عقاب زخمی که امروز توسط نیروهای شهرداری مستقر در پارک جنگلی سیاهداران مشاهده و زنده گیری شده است، برای مداوا و اقدامات لازم به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

عارف شادکام رئیس اداره محیط زیست تالش نیز گفت: این عقاب از تیره قوشیان و گونه عقاب صحرایی با ۸۷ تا ۹۷ سانتیمتر طول است و پس از مداوا و بهبودی کامل، در طبیعت رها خواهد شد.

وی ادامه داد: این عقاب، پرنده‌ای نابالغ به رنگ قهوه‌ای کم رنگ، دارای رنگ تیره، بال‌های پهن، سر برجسته، دم بلند، لکه زردی از انتهای متقار تا زیر چشم، سر برجسته و نوار سیاهی در انتهای شاهپرهای بال است و در پرواز، به واسطه نوار سفید وسط و انتهای شاهپرهای ثانویه بال و دم شناسایی می‌شود.

شادکام افزود: این پرنده حمایت شده و شکار ممنوع ایران است و در مناطق استپی و به صورت مهاجر نزدیک تالاب‌ها، جایگاه‌های زباله و کوهپایه‌ها دیده می‌شود و در استان اردبیل تقریباً در بیشتر مناطق از جمله پارک ملی بوجاق، شالیزارهای اطراف لاهیجان، آستارا، تالش و روستاهای کوهپایه ای چابکسر و رودبار دیده شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و جغرافیای کوهستانی، جنگلی و جلگه ای و محیط زیست متنوع در ۱۱۰ کیلومتری عرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴ /‏۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید