ایجاد جذابیت در مسابقات موجب انس مردم با قرآن است


گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ کل قرآن کریم و یکی از پنج نفر اعزامی مسابقات قرآن اوقاف قم به مرحله کشوری گفت: با تبلیغات و ایجاد جذابیت‌های بیشتر می‌توان جامعه را بیشتر به قرآن انس داد زیرا مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم همه به خاطر دوری از قرآن است.

ایجاد جذابیت در مسابقات موجب انس مردم با قرآن استحسین اسلامی، حافظ ممتاز و شرکت‌کننده در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم در ارزیابی این دوره از مسابقات گفت: سطح کیفی این مسابقات سال به سال بهتر شده است و این رشد هم در روند اجرای مسابقات و استفاده از داوران برجسته قابل مشاهده است.
وی افزود: امسال هم از جهت داوران محترم که همگی از داوران بین‌المللی بودند و هم محل برگزاری مسابقات یعنی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) وضعیت خوبی وجود داشت.
اسلامی با تاکید بر اینکه از نظر بنده مسابقات یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی است ادامه داد: با تبلیغات و ایجاد جذابیت‌های بیشتر می‌توان جامعه را بیشتر به قرآن انس داد زیرا مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم همه به خاطر دوری از قرآن است.
این حافظ قرآن با بیان اینکه متاسفانه اکثر مردم فقط قرآن را به عنوان یک کتاب مقدس می‌شناسند بیان کرد: عده‌ای از قرآن فقط برای مجلس تحریم و بدرقه مسافر و... استفاده می‌کنند در حالی که مخاطب قرآن زندگان هستند و کتاب هدایت برای زندگان است.
اسلامی ادامه داد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطبه 176می‌فرمایند: ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُقصانِ مِن عَمًی؛ هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آن که چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود؛ فزونی در هدایت، و کاستی ازکوردلی و گمراهی.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل